Page 67 - çok okuyan çok gezer
P. 67

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL                                              Camisi’ne gittik. Çok güzeldive restore ediliyor-
               İstanbul’a gitmek için saat 08.00’de Adı-      du. Akşam yemeğini yiyip yurtlara gittik. Sabah
        yaman’dan hareket ettik. 8 kişilik gruplar yapıl-     yine saat 9’de kalktık. Kahvaltı yaptık ve Topkapı
        mıştı, her birinin başına bir öğretmen vermişler-     Sarayı’nı gezmeye başladık. Orası da kocaman-
        di. Bizlere şapka ve tişört dağıttılar. Saat 12.00  dı ve en güzel şey ise Kaşıkçı Elması’nınparla-
        gibi mola verdik, 20-30 dakika sonra arabalara  masıydı  ve  atların  kocaman  olmalarıydı.  Orayı
        tekrar bindik. Öğle için bizlere sandviç ve meyve  gezmeyi bitirdikten sonra boğaz turu için vapura
        suyu verdiler sonra devam ettik. Birçok şehirden  bindik.  Öğle  yemeğini  orda  yedik. Aynı  şekilde
        geçtik ve Aksaray’a geldik. Akşam yemeğini orda  boğaz turu yaptık. Gezerken gördüğümüz yerleri
        yedik.Çorba, salata ve döner. Yola devam ettik,  de anlattılar. Yemekten sonra yukarıya da çıktık.
        yolda  bize  kek  ve  meyve  suyu  verdiler.  Gider-  Halay çektiler, şarkı açtılar ama o manzara... İn-
        ken yolda Tuz Gölü’nü gördük. Ardından İzmit’te  sanın  yüzüne  çarpan  rüzgâr  bile  bir  farklıydı  o
        mola  verdik.15  Temmuz  Şehitler  Köprüsü  çok  manzara, o martılar, gezinin en güzel anlarından
        güzeldi, İstanbul geceleri daha bir güzel. Yurtlara  biriydi.  O  muazzam  tur  bitti.Galataport’a  doğru
        geldik, bir odada dört kişi kalıyorduk. Programa  yürümeye başladık. Galataport’ta bize yine şap-
        göre  sabah  08.00’de  gezmeye  başlayacaktık.  ka dağıttılar.  2 saat serbestçe  gezdikten  sonra
        Sabah  08.00’de  aşağı  indik.  Biraz  yürüdükten  orada denizin kenarında oturduk ve gelen geçen
        sonra  arabalara  bindik.  Oradan  Eyüp  Sultan’a  vapura gemiye el salladık. 1-2 saat boyunca sa-
        gittik. Oranın hemen yanında saat 10.00’da kah-       dece el sallayıp o kadar eğlendik ki öğretmenler
        valtı  yaptık.  Kahvaltı  güzeldi  ama  Eyüp  Sultan  “Bilseydik sizi iki gün boyunca buraya getirirdik.”
        daha güzeldi. Yemekten sonra rehberle beraber  dediler. Sonra Galataport’ta yemek yedik. Bir de
        Eyüp Sultan’ı gezmeye başladık. Eyüp Sultan’ın  İstanbul’dayken  bize  hikâye  kitapları  verdiler.
        en güzel yeri en tepede olan muazzam manzara-         Adıyaman’a  geldik  ama  hala  İstanbul’un  büyü-
        sı idi. Galata Kulesi bile görünüyordu. Orayı gez-    sünden çıkamamıştık. İSTANBUL bu koca dün-
        dikten sonra Haliç’i de gördük. Ondan sonra öğle  yada gezip görebileceğim en güzel yerdi. Sade-
        yemeği  yemeye  gittik.  Öğle  yemeğinde  salata,  ce manzarayı görmek bile yeterliydi. Bu gezi için
        çorba,  tavuk,  şiş  yemek  güzeldi.  Ondan  sonra  emeği geçen herkese çok teşekkür ederim ve bu
        restoranın yakınında olan Gülhane Park’a gittik.  yarışmanın tekrarlanmasını çok isterim.
        Rehberimiz  oranın  da  tarihini  anlattı. Ardından