Page 65 - çok okuyan çok gezer
P. 65

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER                                  yiyip kalacağımız yere tekrar yerleşmeye başla-
                                                              dı ertesi gün gezimize kaldığımız yerden devam
               İstanbul’a gitmek için ilk önce Kahta Kay-     ederek Topkapı sarayını gezip içindeki müzede
        makamlığı’nın  önünde  buluşup  Adıyaman’a  Kaşıkçı  elması  kutsal  emanetler  Osmanlı  tari-
        gitmek  için  toplandık  daha  sonra  tahtadaki  ar-  hinde  tarihinden  kalma  kılıç  zır  hali  ve  benzeri
        kadaşlarla  birlikte  adıyaman’a  gittiğimizde  bizi  eski tarihi eserleri görme imkanını imkanı verdik
        öğretmenlerimiz karşıladı şapka ve gezip kıya-        Topkapı sarayı’nın bahçesini ve içinde ihtişamını
        fetlerini verdiler bizlere arabalarımızı yerleştik ve  görüp vapura binmek için yola çıktı evet haya-
        sonradan yola çıktık yol üzerinde mola vererek  tımda  ilk  defa  vapura  binip  denizin  içinde  gidi-
        yolumuza  devam  ettik  istanbul’a  vardığımızda  yorduk  istanbulboğazı’nı  burada  gezip  görmek
        kalacağımız yere yerleşip o gece güzel 1 uyku  insanı epey mutlu kılıyor limandaki tarihi yapıla-
        çektik  sabah  kalkıp  kahvaltı  edeceğimiz  yere  rı  görüp  vapurda  öğle  yemeğimizi  yiyip  boğazı
        doğru  yol  aldık  orada  kahvaltı  ettik  ve  gezimiz  gezdik hep birlikte vapur gezisinin ardından AVM
        başladı ilk olarak geziye katılan arkadaşlarla bir-   ye gidip akşam yemeğimizi yedikten sonra adı-
        likte Eyüp Sultan camisine gittik rehberimiz bize  yaman’a kendi evimize dönmek için tekrar oto-
        eşlik etti ve gezeceğimiz tüm tarihi yerlerle ilgili  büsümüze binip yola çıktık evet bu gezide .
        o adamın geçmişiyle ilgili bize bilgiler verdi daha          bu geziyle birlikte istanbul istanbul’un ta-
        sonra Pierre loti ye gittik orada Pierre loti de iyi-  rihi yerleri hakkında epey bilgiler edindik ve çok
        ce eğlendik istanbul’u tepeden bakma imkanımız  mutlu oldum çünkü hayalinde olan ve çok gör-
        oldu ardından Ayasofya camisi’nin tüm güzellik-       mek  istediğim  istanbul  şehrini  gidip  de  yerinde
        lerini görüp Ayasofya hakkında iyice bilgiler edin-   görmek  çok  ayrı  güzel  1  duyguydu  bunun  için
        dik ayasofya’nın ardından sultan Ahmet camisini  herkese sonsuz teşekkür ediyorum tekrar bu gibi
        de  görme  fırsatını  bulmuş  oldu  evet  Ayasofya  güzel yerleri gezip görmek için can atacağım tüm
        diyorum Sultanahmet diyorum ama buraları ger-         arkadaşlarıma  da  özellikle  bu  gibi  yerleri  tarihi
        çekten  gezip  görmek  lazım  öyle  kitaplarda  ya-   eserleri görmelerini tavsiye ediyorum
        zıldığı gibi değil buralar hakikaten insanı müthiş