Page 70 - çok okuyan çok gezer
P. 70

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER                                  Yaptığım  en  güzel  şeylerden  biride  bol  bol  fo-
               Öncelikle  yolcuğumuzun  çok  eğlenceli  toğraf çekip anı ölümsüzleştirmek oldu. Bu gezi
        olduğunu  söylemeliyim.Gerek  grup  arkadaşla-        hayatımın en güzel anlarından biri oldu. Yeni ar-
        rımın  gerekse  öğretmenlerimizin  ilgisi,  aramız-   kadaşlıklar  edinmem,  sosyalleşmem  açısından
        daki güzel iletişim beni çok mutlu etti.İstanbul’a  çok faydalı oldu. Grup arkadaşlarımızla çektiği-
        vardığımızda akşamüstüydü.Kalacağımız yerle-          miz toplu fotoğrafı her zaman saklayacağım.Bize
        re yerleştikten sonra biraz dinlenme aşamasına  bu  fırsatları  sağlayan  ülkemizin  güzel  yerlerini
        geçtik.Gezdiğimiz yerlerin başında Topkapı Sa-        gezmemizi sağlayan yarışmaların artmasını çok
        rayı,  Eyüp  Sultan,  Süleymaniye  Camisi,müze-       isterim. Her şey fazlasıyla güzeldi. Bu gezi unu-
        ler, vapur gezisi, Galata gibi yerler gelmektedir. tamayacağım anılarım arasında ilk sırada yerini
        Binlerce  yıl öncesinden  yapılmış  olan  bu  eser-   almış durumda.  Aileme,arkadaşlarıma elimden
        leri görmek benim için paha biçilmez bir değe-        geldiğince  İstanbul’uhatırlatacak  küçük  hediye-
        re  sahiptir.Özellikle  Selimiye  Camisi’ni  görmek.  ler getirmeye çalıştım. Bana her anlamda büyük
        Resmen büyülendim.Bu yapıtların nasıl yapıldı-        artılar katan bir gezi oldu.Koca üstat Mimar Si-
        ğını öğrendiğimde eserlere bir kez daha hayran  nan’ın eserlerini görmek yapmış olduğu mükem-
        kalmamak  elimde  olmadı.Rehberimiz  bize  her  mel mimariyi görmek ve hayran kalmamak elde
        detayı  anlatıyordu.Hem  buraları  görmüş  olmak  değildi. Vapurda martılara simit atmak, arkadaş-
        hem tarihi önemini öğrenmek geziyi benim için  larla eğlenmek, gülmek beni çok motive etti. Bu
        daha anlamlı hale getirdi.Öğretmenlerimiz bizim-      geziyi düzenleyen, emeği geçen herkese çok te-
        le çok ilgilendi.Her şey kusursuzca planlanmıştı.  şekkür ederim.
        Zaman kaybı yaşamadık.Gitmek istediğimiz yer-
        lere  planlı  bir  şekilde  vakit  kaybetmeden  gittik.  GAMZE KAYA
        Şunu söylemek isterim İstanbul herkesin gezip  Hacı Bey Ortaokulu
        görmesi  gereken  yerlerin  başında  gelmektedir.

ÇOK OKUDUK ÇOK GEZDİK
               Çok okuyan çok gezer projesi için yapılan             İstanbul’daki  2.  günümüzde  öncelikle
        sınavı kazandığımı duyduğumda çok sevinmiş-           Topkapı Sarayı’na gittik çok büyüleyici bir yerdi.
        tim. Hemen hazırlanmaya başladım.                     Keşke  daha  fazla  gezebilme  şansımız  olsaydı.
               12 Eylül sabahı, 200 kişi 20 saatlik bir oto-  Sonrasında boğaz turuna çıktık. En sevdiğim ak-
        büs yolculuğuna çıktık. İstanbul’a vardığımızda  tivite kesinlikle vapur gezintisi oldu. Gezinti sıra-
        bizi güzel bir yurda yerleştirdiler. İstanbul gezinti-  sında eserlerin tanıtılması da ayrı güzeldi.
        mizin ilk gününde Eyüp Sultan, Sultan Ahmet ve               Bu  geziyi  düzenleyen  ve  emeği  geçen
        Ayasofya’yı gezdik. Iyi ki de gezdik, çok güzeldi.  herkese çok teşekkür ediyorum.
        Aynı gün içerisinde Pierre Loti’ye de gittik. Tepe-
        ye  çıktığımızdaki  manzara  mükemmeldi.  Onun  Fatıma Zehra Pektaş
        dışında  isteğimize  bağlı  olarak  Türk  ve  İslâm  Altınşehir Anadolu Lisesi
        Eserleri Müzesi’ni de gezdik.