Page 63 - çok okuyan çok gezer
P. 63

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL’DAN KALBE DÜŞEN                              Orayı  gezmiş,  oranın  tarihi  ve  güzel  yapıtları-
        BİRKAÇ SATIR                                          nı  içine  çeken  bilir. Aynı  zamanda  ülkemiz  için
                                                              önemli ve ayrı bir yeri olan İstanbul iki ayrı kıtada
               Girmiş  olduğum  bu  kitap  yarışması  de-     yer alıyor. Gezdiğimiz camiler, yapıtlar inanılmaz
        neyimi benim için çok faydalı oldu. Çünkü hem  derecede ilgi çekiyor ve ister istemez her detayı-
        okuma alışkanlığı kazandırması hemde kitapları  na bakma, inceleme merakı hep ön safhadaydı.
        okuyup sınava girdikten sonra bu güzel geziye  Martılar,deniz manzarası her ayrıntısı seni bam-
        katılmakayrı bir güzellikti benim için. Ve ben ka-    başka dönemlere götüren ayrı bir güzellik…
        zandım.Edebiyat hocam Harun Oğul’a sınav ön-                 Ülkemizde  tarihi  ve  turistik  yapı  deyince
        cesi destekleri ve kitaplardan hazırladığı hazırlık  belkide aklıma ilk gelecek yer diyebilirim. Herke-
        sorularıyla yarışmayı kazanmamda etkili olduğu  sin görmesi gereken ve gezdiği yerlerden ders
        için ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum…                çıkarması gereken çok şey var…Nice Fatihlerin,-
        12 Eylül sabahı yola çıktık. Yeniarkadaşlar,yeni  Yavuzların Abdülhamitlerin yaşadığı, İslam ve ci-
        yerler  gördüm.  Ve  bu  benim  ilk  İstanbul’a  gidi-  hat üzerindeki etkileri ayrı tarihi doku katıyor bu
        şimdi.                                                şehre.
               Binlerce yıllık geçmişi olan İstanbul, çok            İstanbul’da  yaşamak  farklı  bir  şeydir,İs-
        fazla tarihi eser ve yapıtlar içeriyordu. Orada ayrı  tanbul’u yaşamak farklı bir şey… Böyle bir etkin-
        bir tarihi kokusuyla aydınlandık ve kültürlendik.     lik düzenledikleri için tüm yetkililere çok teşekkür
        Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi “İki büyük  ediyorum.
        cihanı kesinti noktasında, Türk vatanının ziyneti,
        Türk tarihinin serveti, Türk milletinin göz bebeği  EMİNE ÇELEBİ
        İstanbul,bütün  vatandaşların  kalbinde  yeri  olan  KAHTA BORSA İSTANBUL
        şehirdir.”sözü ile İstanbul hakkında çok şey an-      ANADOLU LİSESİ
        latmakta…

ÇOK OKUDUK ÇOK GEZDİK

OKUMAK VE İSTANBUL’U GEZMEK                           bilgi edindim. Gittiğimiz tarihi yerin özelliklerini,
                                                              içindeki  motiflerin  ve  desenlerin  anlamlarını  ve
               En başta “Çok Okuyan Çok Gezer” proje-         daha bundan çok fazlasını rehberimiz sayesinde
        sini başlatan başta valimize, Adıyaman Milli Eği-     öğrendik. Ayrıca denizde vapurla tur yaparken İs-
        tim Müdürümüze ve bu projeye katılmamıza des-         tanbul Vali Yardımcısı sayesinde de birçok ekstra
        tek veren tüm öğretmenlerimize çok çok teşekkür  bilgi edindik. Bütün bunlar bizim için çok kıymetli
        ediyorum. “Çok Okuyan Çok Gezer” projesinde  değerli şeyler.Buralar hakkında yeterli bilgiye sa-
        hem çok okudum hem de çok eğlenip gezdim ay-          hip değildik. Nasıl söyleyeyim bilemiyorum ama
        rıca gezerken de iyi bir kültüre sahip oldum. Bunu  kısıtlı bir zaman olmasına rağmen İstanbul gibi
        hayal ettim ve başardım. Otobüsteyken yeni ar-        tarihi ilimizi güzel bir şekilde gezip tanıdık.Onun
        kadaşlar edindim. Onları tanıyıp onlarla arkadaş  hakkında nice bilgiler edindik. Bundan dolayı çok
        oldum.  Yol  boyunca  onlarla  konuştuk,  zaman  mutluyum.İstanbul hayal ettiğimden de güzeldi.
        geçirdik.Uyuduk uyandık ve bir de baktık ki İs-       Eminim  daha  sonra  görülecek  daha  birçok  ye-
        tanbul’a varmışız. Daha sonra yurtlara yerleştik  rimiz de vardır. Bunun hayaliyle yaşayıp devam
        ve sabah kahvaltı yapmaya İstanbul’daki Fatih’e  edeceğim inşallah. Bu tip güzel ödüllü okumalar,
        gittik.  Daha  sonra  gezmeye  başladık.  Elbette  farklı etkinlikler sayesinde nice güzellikleri de de-
        ondan sonraki günlerde daha çok gezdik. Pierre  ğerli büyüklerimiz sayesinde gezmiş olacağınız.
        Loti Tepesi,İbrahim Paşa Müzesi, Topkapı Sara-        Yaşadığım mutluluğumun bütün arkadaşlarımın
        yı,  Sultan  Ahmet  Camisi,  Dolmabahçe  Sarayı,  başına olması dileğiyle yazımı bitiriyorum. Son-
        Ayasofya Camisi, Galataport ve daha niceleri…  suz Teşekkürler….
        Ayrıca boğaz turuna da çıktık. Öğlen yemeğimizi
        vapurda yaptık. Vapurla gezdik, güldük, eğlendik
        ve  birçok  bilgi  edindik.Örneğingezdiğimiz  tarihi  Vildan Eylül PİLAR
        yerlerde  Ayasofya  Cami,İbrahim  Paşa  Müze-         Şehit Medet Mat Ortaokulu
        si gibi tarihi yerlerle ilgili rehberlerimizden epey