Page 64 - çok okuyan çok gezer
P. 64

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        BAŞARININ YOLU                                        tılmaz ancak görülür atalarımızın padişahlarının
        İSTANBUL’DAN GEÇER                                    gördüğü yaşadığı yerleri görmek bana büyük 1
               Günlerden  pazartesi  saat  07:30  da  kay-    keyif veriyordu istanbul’un caddelerini biraz daha
        makam  kâhta  kaymakamlık  binasının  önünde  gezdik
        buluştu çok mutluyum içim içime sığmıyor yeni  daha sonra akşam yemeğini yedik sonra yurtla-
        yerler göreceksin mutluydum mutluluktan adeta  ra geldik çok yorulmuştum ve yorgunluğu atmak
        uçuyordum ailemle vedalaştım ve yola çıktım 8  için hemen uykuya daldım uyandıktan sonra ha-
        otuzda  adıyaman’da  otobüs  terminaline  vardık  zırlandık dışarı çıktık kahvaltıyı yaptıktan sonra
        bileceğim otobüse görevli öğretmenler bizi yer-       yeni 1 yerler gezecektik
        leştirdi  radyo  ve  vicdan  arkadaşım  da  benimle          Sıra  kutsal  alametleri  gezmeye  gelmişti
        aynı otobüste idiler adıyaman’dan yola çıktık yol  Kaşıkçı elması zırhlar ve daha birçok şeyi gördük
        boyunca camdan dışarı izledim birçok şehirden  vapur turu yapmaya geldiğinde ise vapura doğru
        geçti  her  şehir  farklı  1  güzellikti Adana  Kahra-  gittik vapurda denizin içindeydik denizi yakından
        manmaraş gibi birçok şehir ..                         görme imkanımız olmuştu bu çok mutluluk verici
               saat altıda aksaray’da idi aksaray’da ak-      1 duyguydu vapurda çok eğlendik Dolmabahçe
        şam yemeğini yedik biraz oradaki hediyelik eş-        sarayını Galatasaray adasını görmek çok keyif-
        yalara  baktık  ve  tekrar  yola  çıktık  ankara’ya  liydi Galata port AVM sine gittik orada 1 şeyler
        varmadan önce uzaktan türü tuz gölünü gördük  yedik  daha  sonra  hep  birlikte  tekrar  gezmeye
        düşündüğümden  de  büyük  tuz  gölü  ankara’da  başladık akşam yemeğinden sonra adıyaman’a
        mükemmel  1  şehirdi  boşuna  başkentimiz  yap-       memleketimize doğru yola çıktı keyifli 1 yolculuk-
        mamışlardı  büyüklerimiz  ondan  sonra  uykuya  tan sonra perşembe akşamı eve vardık gerçek-
        dalmışım uyandığımda saat gecenin kötüydü ve  ten okuduğunuza çok değmişti hem okuyup hem
        inanılmaz  1  şey  gördüm  hayal  miydi  neydi  bil-  de böyle güzel 1 şekilde tarihi yerlere hele hele
        miyorum  1  de  baktım  ki  istanbul’dayımistanbul  istanbul’umuz  gezmek  mükemmel  1  duyguydu
        gerçekten mükemmel 1 şehir şehrin ışıkları mu-        emeği geçen başta valimize ilçe Milli Eğitim mü-
        azzam 1 görüntü oluşturuyordu işte istanbullu ilk  dürlüğümüze öğretmenlerime ve okul müdürüme
        defa hayatımda o zaman görmüştüm hafif 1 yağ-         çok teşekkür ediyorum
        mur yağıyordu ve kalacağımız yurda gittik orada
        daha sonra yurttaki odalara yerleştik yurdumuz  Ahsen Hanım PİLAR
        zeytinburnu  ilçesinde  idi  odalara  yerleştikten  Şehit Medet Mat Ortaokulu
        sonra uykumuz gelmediği için sabah saat yediye
        kadar arkadaşlarla konuştuk yeniden hazırlanıp
        yurdun bahçesinde gezintiye çıktım öğretmenle-
        rimizle yurdun bahçesine geldiler ve Eyüp Sultan
        semtine gittik orada hep birlikte kahvaltı yaptık
        şimdi yediklerimizi eritme vaktiydi Pierre loti te-
        pesine çıktık oradan orada cellat mezarları yazar
        mezarları yeniçeri mezarları vardı istanbul man-
        zarasını Pierre loti den izlemek bambaşka 1 duy-
        guydu ve oradan istanbul’u güzel 1 şekilde sey-
        re daldım daha sonra Eyüp Sultan camisini ve
        Eyüp Sultan meydanı gezdi sonra yemek yeme-
        ye gittik yemek yedikten sonra aus Ayasofya ca-
        misine  gittik Ayasofya  televizyonda  görmüştüm
        haberlerde dinlemiştim ama ayasofya’nın güzel-
        liği gerçekten apayrı iyiydi rehberimiz ile birlikte
        ayasofya’nın içini gezdik ayasofya’da dünyanın
        41  yanından  insanlar  vardı  bu  da  gösteriyordu
        ki Ayasofya sadece bizler için değil bütün dün-
        ya insanları için önemli 1 yerdi zaten insanların
        ilgisini çekmemesi mümkün değildi oradan Sul-
        tanahmet camisi’ne geçtik ayasofya’dan küçük 1
        cami iyiydi ama orası da o kadar güzeldi ki anla-