Page 66 - çok okuyan çok gezer
P. 66

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL GEZİSİNE DAİR İZLENİMLE-                     ber öğretmeni geldi, Eyüp Sultan Camisi’ni gez-
        RİM                                                   dik, Eyüp Sultan’da çarşıyı gezdik. Eyüp Sultan
               Hayatımda ilk defa İstanbul’ u göreceğim  Camisi muazzam bir camiydi, işlemeler ve süsle-
        için  heyecan  içindeydim.Sabahın  olmasını  iple  meleri hayranlıkla seyrediyordum. Güzel bir öğle
        çekiyordum.  Zaman  akıp  geçmek  bilmiyordu.         yemeği yedikten sonra otobüsle şehir turu yap-
        Pazartesi  saat  08.00’deeski  otogardaotobüse  tık. İstanbul’ un her yeri ayrı güzelliklerle doluy-
        binmek üzere toplandık. Geldiğimiz yere Vali ve  du. Kendi kendime buraya bir daha gelmeli hat-
        Mercan TVde gelmişti. Sonra bize şapka verdiler  ta burada yaşamalıyım diye düşünmedim değil.
        ve fotoğraf çektik. Sonra da otobüse binip yola  Sonra akşam yemeğini yiyip yurdumuza döndük.
        çıktık. Kahramanmaraş’ı, Osmaniye’yi geçtikten  Ertesi  sabah  erkenden  kahvaltı  yapıp  müzeleri
        sonra Adana’da mola verdik. Otobüste öğle ye-         gezdik.  Ayasofya  ve  Sultan  Ahmet  Camilerine
        meği olarak sandviç ve meyve suyu verdiler. Son-      gittik, çok beğendim. Akşam yemeğinden sonra
        ra Aksaray’a ulaşıp orada akşam yemeği yedik.  otobüsle  yurtlara  döndük.  Bu  akşam  erkenden
        Sonra Ankara’yı geçtikten sonra gece olmuştu.   döndüğümüz  için  yurtta  halı  saha  maçı  yapma
        Bolu’ da durduk, ihtiyacımızı karşıladıktan sonra  fırsatı  yakaladık.  2  saat  sonra  uyuduk.  Sabah
        tekrar yola çıktık. Kocaeli’nde durduk ve sonra  kalktıktan  sonra  eşyalarımızı  toplayıp  otobüse
        tekrar yola çıktık. Gece 03.00’de İstanbul’a var-     bindik. Kahvaltıdan sonra Topkapı Sarayı ve mü-
        dık. Köprünün üzerinden geçtik. Orada enfes bir  zeye gittik. Ardından Boğaz turu yapmak üzere
        manzara vardı, hayatımda ilk defa böyle etkilen-      vapura bindik. Orada öğle yemeği yedikten son-
        miştim. Heyecanım bu manzara karşısında biraz  ra Galataport’ta gezindik. Sonrasında akşam ye-
        daha artmıştı.Sonra kızlar ve erkekler ayrı ayrı  meği  yedik  ve Adıyaman’a  dönmek  üzere  yola
        otobüslere  bindik,  sayım  yapıldı.Yurda  yetişti-   çıktık. Adıyaman’a vardığımızda güzel bir düşten
        ğimizde  saat  gece  04.00’tü.  Bizi  dörder  dörder  uyandığımı düşünüyordum.
        ayırıp yurda yerleştirdiler. Kaldığımız yerde arka-
        daşlarla  biraz  sohbet  ettik  ve  daha  sonra  uyu-  Muhammed İsmail Kuştepe
        duk.  Sabah  08.00’de  uyanıp  hazırlandık.  Eyüp  Yarımbağ Ortaokulu
        Sultan’da güzel bir kahvaltı yaptık. Sonra bir reh-

ÇOK OKUDUK ÇOK GEZDİK

İstanbul’a  ilk  gidişimdi.Böyle  bir  etkinlik  çok kalabalıktı. Ayasofya Camisi’ni görmek için
        sonucu gitmem geziden daha fazla keyif alma-          Dünya’nın farklı yerlerinden gelen birsürü insan
        mı sağladı.Gezmeye ilk olarak Eyüp Sultan’dan  vardı.İstanbul’a gelip de Ayasofya’yı görmemek
        başladık.Gerçekten çok etkileyiciydi.Özellikle de  olmazdı.Ayasofya’da daha fazla vakit geçirmek
        meydandaki tarihi dikili taş, Alman Çeşmesi ve  istiyordum.Fakat  bu  konuda  yapılacak  bir  şey
        Yılanlı Sütun adeta tarih kokuyordu. Daha sonra  yoktu.Gezilme sırası Topkapı Sarayı’ndaydı. Mu-
        Eyüp Sultan Camisi’ni ziyaret ettik.Yapısıyla ve  azzam bir işçilik ve emek ile yapılan sarayı değil
        binlerce yıllık ağaçlarıyla nefesleri kesiyordu.Ben  gezmek, saatlerce izlemek bile insanda hayran-
        henüz etkisinden bile çıkamamışken yüzümüzü  lık uyandırmaya yetiyordu. Topkapı Sarayı’nı da
        o  civarda  buluna  Temel  İslam  Eserleri  Müze-     gezdikten  sonra  yapılacak  son  bir  aktivite  kal-
        si’ne çevirdik.Müzenin bir bölümünde tamamen  mıştı; Boğaz’da tekne turu.Süre zarfınca en fazla
        el işlemeciliğiyle yapılmış kilimleri gördük.Bir di-  keyif aldığım ve bitmesini hiç istemediğim bir ge-
        ğer bölümü olan ve beni en çok etkileyen Kut-         ziydi.Tekneyle yalıların önünden geçmek,denize
        sal  Emanetleri  gördük  ve  daha  birçok  bölümü-    yakın yerlerdeki okulları görmek,suyun üstünde-
        de görüp müze gezimizi tamamladık.İstanbul’da  ki martıların uçuşunu izlemek hayatım boyunca
        gezdiğimiz diğer yerlerden biride Pierre Loti’ydi.    unutamayacağım  bir  aktiviteydi.Her  şey  özenle
        Birçok  ünlü  şairin  ve  yazarın  içinde  bulunduğu  hazırlanmış ve büyük bir çaba sarf edilmişti biz-
        mezarlığı  gördükten  sonra  Pierre  Loti  tepesine  ler  için.İstanbul’dan  geri  dönme  düşüncesi  her
        varmış  olduk.  Gördüğümüz  manzara  yorgunlu-        ne kadar canımı sıksa da böyle bir etkinliğin içe-
        ğumuza değmişti.Şehrin tamamı olmasa da bir  risinde yer almak çok keyif vericiydi.