Page 72 - çok okuyan çok gezer
P. 72

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL GEZİSİ                                       üçüncüde Mimar Sinan’ın eli değince bir daha yı-
               Ben Yusuf Ziya ÇELEBİ bu yazımda siz-          kılmayan, Ayasofya Camisi’ydi. Tabii Ayasofya’yı
        lere İstanbul da gezdiğim müthiş bir görüntüsü  gezmeden önce çevre civardaki dikili taşları ve
        olan  Pierre  Loti,  Eyüp  Sultan  Camii, Ayasofya  Sultan Ahmet Camisi’ni gezdik. Dikili taşların o
        tarihiyle beni benden alan Topkapı Sarayı ve bo-      kadar uzun olması ve onun oraya dikilmesi ger-
        ğaz turundan bahsedeceğim.                            çekten çok ilginçti.Aynı anda üstündeki hiyeroglif
               Adıyaman’dan otobüse binen grup bizi de  yazılarında bu kadar belirgin olmasına akıl erdi-
        Gölbaşı’ndan alarak yola devam etti. Pazartesi  rememiştim.  Sultan Ahmet  Camisi  diğer  adıyla
        günü saat 8.00’de başlayan yolculuk salı sabahı  Blue Mosque ne yazık ki benim ilgimi çok çek-
        4.30’da sona erdi. Yurtlara varır varmaz uyuya  memişti.Çünkü  Ayasofya  çok  daha  güzeldi  ve
        kaldık  ve  sabah  kalkıp  otobüslerle  kahvaltıya  büyüktü.  Çok  ilgimi  çekmediği  için  aklımda  da
        gittik. Kahvaltı çıkışı Pierre Loti Tepesi’ne çıktık. çok  bir  bilgi  kalmadı.  İsdoros  ve Anthemios’un
        Görüntüsü o kadar güzeldi ki kelimelerle anlatıla-    yaptığı, mimarisinin Bizans ve Osmanlı olduğu-
        maz. İstanbul’un tepeden görünümü gökdelenle-         Ayasofya Camisi İstanbul denince akla ilk gelen
        riyle birlikte manzarası, aşağıdaki küçük ada ve  yerlerden  biridir.  İstanbul’da  gezdiğimiz  yerler
        parıldayan deniz çok ama çok etkileyiciydi.           arasında en ilgimi çeken yer Ayasofya ve Pier-
        Eyüp Sultan Camisi’ne gelmiştik. Beni burada en  re Loti’nin manzarasıydı. Ayasofya’ya ilk geldiği-
        çok etkileyen cami avlusu ve İngiltere’den gelen  mizde hemen abdest alıp namaz kıldık. Bu arada
        Pakistanlıların çok ciddi bir şekilde ve güçlü bir  tuvaletlerin ve abdest aldığımız yerin çok temiz
        ses  tonuyla  ilahi  söyleyerek  ibadet  etmesiydi.  olması beni şaşırttı.Çünkü burası o kadar kala-
        Eyüp Sultan’dan Eminönü’ne giderken uzaktan  balıktı ki iğne atsan yere düşmezdi.Ayasofya’nın
        gördüğümüz  Mustafa  Kemal  Atatürk’ün  Türki-        tarihini ve özelliklerini say say bitmez. Tabii Aya-
        ye’deki ilk heykelini, Gülhane Parkını ve Galata  sofya için sayfalar dolusu kitaplar yazılabilir.
        Kule’sini de çok beğenmiştim. Sonunda sabırsız-