Page 60 - çok okuyan çok gezer
P. 60

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        ÇOK  OKUYAN  ÇOK  GEZER  PROJESİ  dedim.  Sultan  Ahmet  Camii,  Ayasofya  Camii,
        HAKKINDA                                              Topkapı Sarayı,Dikili Taş, Galataport, Boğaz turu
                                                              ...  Hepsi  birbirinden  güzeldi.  O  tarihi  atmosfer,
               Ben okumayı öğrendiğimden beri düzen-          Boğaz’ın  doğal  güzelliği  bunların  hepsi  anlatıl-
        li kitap okuyan bir öğrenciyim ama yinede kitap  maz yaşanır cinstendi. Bu proje bana daha önce
        okuma konusunda bir yarışma yapılacağı haberi  göremediğim yerleri gezme imkânı sağladı.Gidip
        beni  çok  heyecanlandırmıştı.  ‘Kuyucaklı  Yusuf’  gördüğümüz  heryerde  beni  etkileyen  bir  şeyler
        romanını  daha  önce  okumama  rağmen  tekrar  oldu. Mesela Ayasofya Camii’nde beni en çok et-
        okuyup özetler çıkardım hatta sınava hazırlanan  kileyen o büyük sütunlar ve Fatih’in ikiz minare-
        diğer arkadaşlarımla hazırladığım soruları birbiri-   leriydi. İçindeki manevi huzurda beni çok etkiledi.
        mize sorduk “Selvi Boylum Al Yazmalım”  romanı               Bence proje bizler için çok önemliydi,iyi ki
        ise Cengiz Aytmatov’un okumadığım kitapların-         bu fırsat verildi.Böyle projelerle hem okuma bilin-
        dandı. En çok bu kitaba çalıştım ve gerçekten iki  ci hem genel kültür kazanılabilir. Bu gibi projele-
        kitap da güzeldi. Bu kitapları okumak hem tarihi  rin daha sık ve derslerden geri kalınmayacak bir
        hem sosyolojik hem de kültürel bilgimi arttırdı.      şekilde  düzenlenmesini  çok  isterim.  Ülkemizin
               Sınavı  kazandığımı  duyunca  çok  sevin-      tarihi ve doğal güzelliklerinin gençlere, çocukla-
        dim  çünkü  hem  İstanbul’u  gezecektim  hem  de  ra  tanıtılması  açısından  önemli  buluyorum.  Bu
        emeklerimin  karşılığını  görecektim.Bu  duygu  etkinlikte çok eğlendik, gezdik, arkadaş edindik.
        tarif  edilemez  derecede  güzeldi.İstanbul’a  git-   Kısacası ÇOK OKUDUK, ÇOK GEZDİK. Sosyal-
        tiğimizde  bizimle  yakından  ilgilendiler.  Rehber  leşmemiz için gerçekten çok iyi bir fırsattı ve ben
        eşliğinde gezmek gerçekten daha güzel ve do-          bunun için uğraşan başta Sayın Vali’mize, Sayın
        yurucu oldu. Çünkü gezdiğimiz heryerin tarihini,  İl Milli Eğitim Müdürü’müze, öğretmenlerimize ve
        önemini, özelliğini bize anlattı. Bu da bizim tarihi  emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum.
        bilgiler  öğrenmemize  vesile  oldu.  Dolu  dolu  bir
        İstanbul turu oldu. Hatta İstanbul’dan dönerken  Erdoğan KALKAN
        içimden  keşke  birkaç  gün  daha  gezebilseydik,  Kahta Borsa İstanbul Fen Lisesi

Gezimizde çok arkadaş edindim gece geç  du. Sonra akşam yemeğini beklerken gemiler ve
        saat  de  orada  olsak  çok  eğlenceli  yolculuktu.  vapurlara el salladık.Çok eğlendik, yemek yedik.
        Rahat yatakları vardı.İlk gün gittiğimiz yer Eyüp  Kitap dağıtımı çok hoşuma gitti.Sonra yola çık-
        Sultan çok güzeldi. Yukarısının manzarası hari-       tık, sabah uyandığımda Pozantı’daydık.Kahvaltı
        kaydı. Oradaki insanlar çok sevindi bizi gördük-      harikaydı.  Sonra  eve  geldik.Gezi  için  teşekkür
        lerine. Sonra taşlar çok değişik ve büyüleyiciydi.  ederim
        Topkapı Sarayı çok güzeldi.Sonra boğaz turu…
        Çok  eğlendik,  danslar  ettik.  Sonra  Galataport  M. Tuğçe TEMEL
        … Orada alışveriş yaptık, hatta oradaki market  DAMLACIK ORTAOKULU
        sahibi  Adıyamanlıyız  diye  bize  ikramda  bulun-