Page 58 - çok okuyan çok gezer
P. 58

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER

Adıyaman Milli Eğitim Müdürlüğünün dü-         müzeyi  hakkıyla  gezdiğimi  hissedemeyeceğim.
        zenlemiş olduğu ‘Çok Okuyan Çok Gezer’ gezi  Sultan AhmetCamisi’ne  gittiğimde  restorasyon-
        projesi kapsamında İstanbul’a gidecek olan kişi-      da olduğu için camiyi gezemedik ama rehberimiz
        lerin isim listesi açıklandığında başarmış olduğu-    cami  hakkında  bilgi  verdi.  En  mükemmel  gezi
        mu öğrenince çok sevindim. Aklıma İstanbul’da  yerini en son yaptık. Ayasofya Camisi’ne gittik.
        gideceğim  tarihi  mekanlar  belirmeye  başladı.  Kitap  okuma  yarışmasına  girmemin  nedeninin
        Kahta  Kaymakamlığının  bizim  için  tahsis  ettiği  Ayasofya Camisi’ne gitmek olduğunu söylesem
        araçla  Adıyaman’a  getirildik.  Otobüslere  geçti-   yanlış  olmaz.  Caminin  avlusundan Ayasofya’yı
        ğimizde Vali Bey otobüsleri gezip bizi uğurladı.  seyretmek  huzur  vericiydi.  Camiyiseyrederken
        Yolculuk esnasında grup arkadaşlarım ve diğer  başarmış olmayı düşünmek gurur vericiydi. Di-
        ilçelerden  öğrencilerle  sohbet  etmek  beni  sos-   ğer gün Topkapı Sarayı’na gittik. Diğer gruptaki
        yal yönden geliştirdi. Mola yerlerinde bizim için  arkadaşımdan  duydum  onlar  Kaşıkçı  elmasını
        hazırlanan  yemekler  ve  yolculuk  esnasındaki  görmüşler,padişahların  silahlarına  ve  daha  git-
        atıştırmalıklar sayesinde hiç açlık hissetmedim.  mediğim  birçok  yeri  ziyaret  etmişler.Saraydan
        İstanbul’da kaldığımız yurda geldiğimde öğren-        sonra  yat  gezisine  geçtik.  İstanbul  valisinin  biz
        cileri istedikleri dört kişiyle odalara yerleştirdiler.  öğrenciler için hazırlatmış olduğu yemeği yerken
        Yurt  odam  ihtiyaçlarımı  karşılamam  açısından  yatta  sorumluolan  rehber  bize  sahil  kıyısındaki
        yeterliydi. Sabah erken saatte yurt odasından ay-     tarihi  mekanlar  hakkında  bilgi  verdi.  Hem  aklı-
        rılıp kahvaltı yapmaya geçtik. Kahvaltıdan sonra  mız hem karnımız doydu. Bizim için özel olarak
        Pierre Loti Tepesi’ne çıktık. Bizim için ayarlanan  hazırlanmış hazırlık beni değerli hissettirdi. Gezi
        gezi  rehberi  olmasa  verimli  geçmeyecek  olan  esnasında  denizi  seyrederken  arkadaşlarımla
        tepe gezimiz rehber sayesinde dolu dolu geçti.  sohbet ettim. Sohbetimiz deniz gibi mavi ve uç-
        Kabristanları gezdik, fotoğraf çektik, tarihi bilgi-  suzdu.İkinci  günün  sonunu  Galataport’a  gittik.
        ler öğrendik. Bundan sonra İstanbul’un fethi için  Uzun  bir  vakit  geçirdik  denizi  izlerken.  Ve  acil
        canını vermiş olan Eyüp El Ensari’nin türbesine  toplanma  haberi  aldık.  Toplanma  yerine  geçti-
        gittik. Buradan çıkıp Bizans eseri olan Theodsi-      ğimizde İstanbul Valisi gelmişti. Bizlerle sohbet
        us dikili taşını görmeye gittik. Aynı zaman için-     etti. Adıyaman Valiliğinin düzenlediği gezi projesi
        de iki farklı kültür eseri görmek farklı hissettirdi.  ve İstanbul Valisi’nin bize karşı ilgili davranması
        İslam eserleri müzesine gittiğimde tarihi yolculu-    birilerinin bana değer verdiğini ve beni düşündü-
        ğa çıkmışım gibi hissettim. En alt katta Bizans  ğünü  hissettirdi.  İstanbul  etkinliğimizi  bitirmiştik
        döneminden kalma tüneller, ikinci katta Osmanlı  ama  İstanbul  Valisi’nin  bize  verdiği  akşam  ye-
        kültür  eserleri  bulunuyordu.  Üçüncü  katta  Sel-   meği ve hediye kitap dağıtımı, bitmesini isteme-
        çuklu, Emevi döneminden kalma halılar, ferman-        diğim İstanbul gezimi uzattı. Her güzel şeyin bir
        lar, mühürler…Ve beni en çok heyecanlandıran  sonu vardı, bu güzel ve verimli geçen gezimiz de
        kutsal emanetler bölümü…Peygamber’imizin ve  sona erdi.11. sınıfa giden bana bu güzel anıla-
        Kabe’nin  emanetleri  bulunuyordu  bu  bölümde.  rı yaşattığı için Adıyaman ve İstanbul Valilerine,
        Müzede en sevdiğim yere geldiğimde zamanım  Milli Eğitim Müdürüne çok teşekkür ederim.
        yetmedi ve sadece Kabe’nin anahtarını görebil-