Page 57 - çok okuyan çok gezer
P. 57

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER

İSTANBUL GEZİSİ                                       şamoldu ve yurtlara gittik.  Uyuduk sabah oldu-
               Adıyaman  Milli  Eğitim  tarafından  düzen-    ğunda yeni bir gün başlamıştı. Yurtlardan çıktık
        lenen  “Çok  Okuyan  Çok  Gezer”yarışmasına  ve rehberi takibe koyulduk.
        gönüllü olarak katıldım. Yarışma Adıyaman ge-                     Rehber bizi Topkapı Sarayı’na götürdü. Bi-
        nelinde yapılacak ve iki kitaptan sorular sorula-     letleri aldık ve gezdik. Topkapı Sarayı’ndaki eser-
        caktı.  Ödül  olarak  ise  kazanan  öğrencileri  dört  lerde  çok  güzeldi.  KaşıkçıElması,TopkapıHan-
        günlüğüne İstanbul’a götüreceklerdi. Katıldım ve  çeri,kılıçlar,  kalkanlar,mızraklar,silahlar  ve  daha
        kazandım.  Gitme  günü  geldiğinde  biraz  heye-      fazlası vardı. Fotoğraf çekmek yasak olduğu için
        canlıydım.                                            çekmedim,ama  bazı  kişilerde  çekti.Ben  eserle-
               Gideceğimiz otobüs geldiğinde otobüslere  re  bakarken  fark  etmedim.    Bizim  grup  çıkmış
        bindik ve yola çıktık.Bir süre sonra durduk, mola  bende çıktım. Beni bekliyorlardı. Oyalanmadan
        verdik ve yemek yedik. Yemekte yeni arkadaşlar  oradan ayrılıp tekne turuna katıldık. Teknede iki
        edindim.Yemekten sonra yola koyulduk, gece bir  saat kadar eğlendik. Basın çalışanları bizi çek-
        gibi  İstanbul’a  vardık.Yurtlarayerleşme  vb.  der-  meye gelmişti.  Onları birkaç kez kayıt yaparken
        ken saat sabah beş oldu. Odalarımıza yerleştik. gördüm.Öğle yemeğini orada yedik.  Tur bitti ve
        Yemek yediğim arkadaşlarımla kalıyordum, saat  ayrıldık rehberimiz bizi Galata Porta götürdü ve
        sekizde kalkacağımız için hemen uyuduk. Sabah  orada serbest zaman yaptık. Otobüsleri bekler-
        olduğunda gürültülü bir sesle uyandım.Arkadaş-        ken kıyıda gemilere bakıyorduk. Bir sahil güven-
        larım  beni  kaldırdı,  üstümüzü  giyip  yurttan  ay-  lik botu oradan geçiyordu.Hocanın verdiği şapka-
        rıldık. Gezimizin ilk durağı aşıklar (Pierre Lotti)  ları salladık.Sahil güvenlik bunu görmüş olacak
        tepesiydi. Yüksek bir yokuşu vardıve etrafmama  ki  denizdebize  mini  gösteri  yaptı. Akşam  oldu,
        yiyen kedilerle doluydu. Manzarası harikaydı, te-     otobüslere  bindik  veeve  doğru  yola  koyulduk.
        peye ulaştığımızda manzara büyüleyiciydi.  Aya-       Çok yorulduğumuz için hemen uyuduk,gözümü
        sofya Camisi buradan gözüküyordu. Hepimiz te-         açtığımda saat beş gibiydi biraz oyun oynadım.
        lefonlara sarıldık ve fotoğraf çekmeye başladık,  Sıkıldım  ve  tekrar  uyudum.Adana’ya  varmıştık.

bir  saat  kadar  burada  kaldıktan  sonra  ayrıldık.  Adana ‘yı geçip Kahramanmaraş’a vardık, kebap
        Gezi rehberimiz bize Yılanlı Sütunu ve Dikili Taşı  yedik. Birkaç saat sonra Gölbaşı’na vardık ve ev-
        gösterdi,  özellikle  Yılanlı  Sütunu’n  hikayesine  lerimize gittik.
        çok şaşırdım.  Sonra rehberimiz bize serbest za-
        man verdi ve bizi serbest bıraktı. Gruplar halinde  Musa DÖNER
        geziyorduk ilk önce Ayasofya’ya gittik çok güzel  Adıyaman/Gölbaşı  Gölkent Ortaokulu
        ve büyüktü, ancak üst kata çıkış yasaktı. Serbest
        süremiz bitti ve toplanma yerinde buluştuk. Ak-