Page 56 - çok okuyan çok gezer
P. 56

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL GEZİSİ                                       gruplar buluştu ve tolu bir fotoğraf çekildi. Pierloti
               Benim adım Ümmü Gülsümben bu sene  tepesinden indikten sonra Sultan Ahmet Meyda-
        yapılan İstanbul gezisine katıldım.İlçeden geldi-     nını gezdik. Orada bulunan sütün ların boyu ve
        ğim için sabah saat 08.00 ‘de otobüs kalkacağı  kimler tarafından ne zaman yada ne için dikilmiş
        için yurtta kalmamız söylendi.                        olduğunu  öğrendik  Sultan  Ahmet  Meydanı’nı
               Ben  Esentepe  Kız  Yurdu’nda  kaldım.  gezdikten sonra müzeye geldik. Müzede gerçek-
        Yurtta  bir  gece  kalmama  rağmen  bence  gayet  ten  çok  güzel  nesneler  bunuyordu.  Bunlardan
        yeterli bir yurttu. 12.09.2022 tarihinde otobüs ha-   bir kaçı büyük büyük kuran-ı kerimler, çömlekler,
        rekete geçecekti.Benimle birlikte yurtta kalan ar-    taşların üzerine çizilen şekiller ya da hayvanlar,
        kadaşımı görevli bir kişi arabayla alarak otogara  üzerinde Osmanlıca yazan perşömelervb Müze
        getirdi. Otogara geldiğimizde çok büyük bir kala-     gezdikten sonra Yarım Ada Restoran ta öğle ye-
        balık vardı. Herkesi ailesi uğurlamaya gelmişti.      meği  yedik.  Herkes  öğle  yemeği  yedikten  son-
        Biz otogarda bizden sorumlu olan öğretmenimizi  ra  Sultan  Ahmet  Camiyi  gezdik.  Camiye  yapı-
        ararken aslında o bizi bulmuştu. Etrafa bakındı-      lan süslemeler eşsizdi Sultan Ahmet Camiyi de
        ğımızda biz öğrenciler için toplam 5 tane otobüs  gezdikten sonra Ayasofya ya gittik. Ayasofya ya
        kiralanmıştı. Öğrenciler bir yandan kendi otobüs-     girmek için uzun bir sıra vardı. Girdikten sonra
        lerine  yerleşirken  bir  yandan  da Adıyaman  Va-    şunu fark ettim ki yabancılar gerçekten bizim kül-
        lisi  Mahmut  ÇUHADAR  ve Adıyaman  Milli  Eği-       türümüze saygı duyuyorlar Ayasofya ya girerken
        tim Müdürü Ramazan AŞCI ile beraber röportaj  açık giyinen oradan üzerlerine örtü alıp içeriye o
        veriyordu. Röportajlar bittikten sonra her öğrenci  şekilde giriyor Ayasofya gerçekten büyük ve eş-
        kendi otobüsüne bindi ve seyir başladı. Herkes  siz bir yapıt Ayasofya’yı da gezdikten sonra Gün-
        ilk başta çok heyecanlı olduğu için konuşmuyor-       gölende akşam yemeği yedik ve yurtlara geçip
        du ama ilerleyen saatlerde herkes yanında otu-        dinlendik. Sabah Fatih semtte kahvaltı yaptık ve
        ran kişilerle sohbet etmeye başlamıştı. Bence bu  oradan hemen Topkapı Sarayına geçtik. Topkapı
        gezinin  katmış  olduğu  en  büyük  güzelliklerden  Sarayı gerçekten çok büyük ve güzeldi içerisin-
        bir tanesi de bu hiç unutulmayacak arkadaşlık-        de aklına gelebilecek herşeyi düşünüp ona göre
        lar kurmamız olması. Otobüs harekete geçtikten  hazırlamışlar.  Topkapı  Sarayındaki  bütün  tarih
        sonra belirli yerlerde mola verdi. Bunlar Pozantı,  eserleri gördük sonra Topkapı Sarayı gezdikten
        Aksaray  ve  İzmit  durduğumuz  yerlerde  yemek  sonra Tekne ye bindik. Bana kalırsa İstanbul ge-
        yedik ayrıca öğrencilerin ihtiyaçlarına güre bazı  zisinde en çok eğlenilen yer Tekne oldu. Tekne-
        tesislerde de durduk. Belirli şehirlerde mola ver-    de ilk önce yemek yendi yemek yenilirken de bir
        memiz ve o şehirlerin içinde geçmemiz bu ge-          yandan geçmiş olduğumuz yapıtlar anlatılıyordu.
        zide  sadece  İstanbul’  u  değil  farklı  şehirleri  de  Yemek  ve  tatlılar  yendikten  sonra  Galatopart
        görmemiz sağlandı. Uzun ve eğlenceli bir yolcu-       AVM ’yigezdikten sonra İstanbul Vali Yardımcısı
        luktan sonra İstanbul’a vardık.                       bizim için Sahil Güvenliği çağırdı ve denizde bize
               Artık yavaş yavaş Tarihi Yarımadayı gez-       bazı hareketler yaparak gösteri yapmasını iste-
        meye  başladık.  İlk  önce  Eyüp  Sultan  Cami’yi  di. Gerçekten çok eğlendik ayrıca sahilde gösteri
        gezdik.  Gerçekten  eşsiz  güzellikte  bir  cami  ne  sonrası beklerken önümüzden geçen vapurlara
        hala önünde Osmanlı döneminden kalma bir sa-          el salladık hatta bir vapurda nikah kıyılıyordu on-
        daka taşı var. Caminin içine girdiğimizde namaz  ları da kutlamış olduk. Daha sonra ise yemeği-
        kılan insanlar ve fotoğraf çektiren yabancılar var-   mizi yedikten sonra bize valilik tarafından kitap
        dı. Ayrıca caminin içinde hep bir ağızdan ilahiler  hediye  edildi  ve  herkes  mutlu  oldu  hediyeleri
        söyleyen imamlarda vardı bunu yanında sünnet  verdikten sonra otobüslere bindik ve yola çıktık.
        kıyafeti giymiş birkaç tane de erkek çocuğu bu-       Adıyaman’a varana kadar yine bazı tesislerde ve
        lunuyordu. Camiyi gezdikten sonra Pierlotitepe-       Pozantı ile Kahramanmaraş’ta mola verip yemek
        sine çıkmaya başladık tepeye çıkmak zor olmuş-        yedik  15.09.2022  saat  17.30  civarında  Adıya-
        tu ama tepeye çıkarken binlerce mezar gördük.  man’a vardık. Benim için çok güzel bir gezi ve
        Mezarların taşlarında erkek mi kadın mı yoksa  anıydı
        bir cellat mı tahmin etmeye çalışıyorduk. Pierlo-
        titepesine  çıktığımız  da  çok  güzel  bir  manzara