Page 73 - çok okuyan çok gezer
P. 73

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
               Adıyaman Valiliği ve İl Milli Eğitim Müdür-    şanslı hissediyorum.Ayrıca Fatih Sultan Mehmet
        lüğünün ortaklaşa düzenlediği “Çok Okuyan Çok  zamanında  inşa  edilen  Topkapı  Sarayı  ve  bö-
        Gezer” projesi adı altında yapılan bu seyahatler  lümleri olan Birun,Enderun ve Harem bölümlerini
        eski  atalarımız  olan  Evliya  Çelebi’yianlamamız  gördüğüm için ufkum açıldı.
        konusunda ruhumuzda bir parça da olsa atala-          Birçok tarihi alanı görebilmek için bu tarz etkinlik-
        rımızın yaptığı seyahatlere dem vurmuştur. Eski  lerin daha çok yapılmasını isterim.
        zamanlardan beri birçok din ve mezhebe ev sa-         Emeği geçen herkese teşekkürler…
        hipliği yapmış olan (Örneğin Bizans içindeki Or-
        todokslar ve Müslüman halk) Ayasofya Camii’ni  HAYRÜNİSA AYDIN
        ziyaret etme imkânı içinde olduğum için kendimi  ALTINŞEHİR İMAM HATİP ORTAOKULU

BAŞKENTLER BAŞKENTİ                                   lardı. Bu manzaradan sonra ne kadar önemli bir
               Kültürün kalbi, zarafetin timsali, güzelliğin  yapıya sahip olduğumuzu daha iyi anladım.
        zirvesi ve başkentler başkenti İstanbul’u görme              Daha sonra Topkapı Sarayı’na gittik. Bizi
        şansı benim için unutulmaz bir fırsattı.              öncelikle  Saltanat  Kapısı  karşıladı.Topkapı  Sa-
               Şehre yaklaşık yirmi saat süren bir yolcu-     rayı’nın içi büyüleyiciydi. Kaşıkçı Elması gibi bir-
        luktan  sonra  vardık.  Ardından  Zeytinburnu’nda  çok görkemli eserin yanından geçtik. Gerçekten
        bir  öğrenci  yurdunda  konakladık.    Geziye  baş-   yüzyıllar önce önemli padişahların yaşadığı alanı
        lamadan bir hocamız, “Sizler bir turist değilsiniz,  görmek ve onlarla aynı yerlere basmak garip bir
        bu vatanın birer evladısınız. Gideceğimiz yerleri  duyguydu.
        anlayarak ve öğrenerek gezmeniz gerek.” dedi.                Ardından  “Boğaz  Turu”na  çıktık.  Zaten
        Bizler de o ciddiyetle gezmeye başladık.              tura başlar başlamaz yüreğim hafifledi ve ferah-
               Gezimize SultanAhmet Camisi ile başla-         ladı.  Aynı  zamanda  hem  tarihi  yerleri  görmek
        dık.  Daha  bahçesine  girdiğimiz  andan  itibaren  hem  de  bu  ferah  alanda  hayal  kurmak  da  bir
        içerinin nasıl büyüleyici bir yapı olduğunu anla-     başkaydı. Tur kapsamında Çırağan Sarayı, Or-
        mıştık. Fakat caminin bir kısmı restorasyondaydı.  taköy  Cami,  Dolmabahçe  Sarayı,  Galatasaray
        Yani bizden gizlediği daha nice harika bölümleri  Adası  gibi  birçok  yeri  gezdik.  Böylece  gezimizi
        vardı. Aynı  zamanda  caminin  yakınında Yılanlı  tamamladık.  Çok  güzel  fotoğraflar  çektik.  Emi-
        Sütun, Alman Çeşmesi, Dikilitaş gibi yapılar da  nim seneler sonra bu fotoğraflara bakıp o anları
        vardı. Ardından Pierre Loti’ye çıktık. Tüm İstan-     hatırlamak çok güzel bir his olacaktır.
        bul ayaklarımızın altında gibiydi.                           Benim için çok güzel bir deneyimdi. Çok
               Bir sonraki durağımız Ayasofya Camisi idi.  güzel yerler gezdim. Gezdiğim yerler hakkında
        Kesinlikle beni en çok etkileyen yerlerden birisi  bilgiler edindim, bir sürü güzel insanla tanıştım.
        burasıydı. Gerek yapı olarak gerek tarih olarak  Bu güzel geziye vesile olan ve gezide emeği ge-
        harika bir yerdi. İçeri ilk girdiğimde tüylerim diken  çen herkese teşekkür ediyorum.
        diken  oldu.  Çünkü  Kur’an-ı  Kerim  okunuyordu
        ve Müslüman olmayan turistler bile hayranlıkla,  Ayşegül BERK
        etkilenerek hem dinliyor hem de etrafı inceliyor-     TOBB Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi