Page 38 - çok okuyan çok gezer
P. 38

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER

HAYALİMDEKİ ŞEHİR İSTANBUL                            meğinden sonra akşama kadar bu meydandaki
                                                              camileri müzeleri gezip gördük.
               İstanbul  hayatım  boyunca  gezip  görmek             Oradaki  insan  seline  kapılıp  Eminönü
        istediğim hayallerimi süsleyen bir şehirdi. Böyle  Çarşısı ve Mısır Çarşısı’nı gezdik. Gezmekle bit-
        bir fırsat elime geçtiğinde bunu değerlendirmek  mek bilmeyen bu şehrin her köşesi ayrı bir gü-
        istedim. ‘’Çok Okuyan Çok Gezer.’’ projesiyle bu  zellik taşıyordu. Evet, çok kalabalıktı; ama aynı
        hayalimi  gerçekleştiriyorum.  İstanbul’a  gitmek,  zamanda çok güzel ve çekici bir şehirdi. Bir gü-
        hayalimdeki  bu  güzel  şehir  gezmek  benim  için  nümüz böyle son buluyordu. Daha yapılacak çok
        çok heyecan vericiydi.                                şey  vardı. Yarın  boğaz  turu  ve Topkapı  Sarayı
               İstanbul yolculuğum orayı gezip görmenin  bizi bekliyordu.
        bende yarattığı mutlulukla göz açıp kapayınca-               Bir  sonraki  gün  İstanbul  gezimiz  Topka-
        ya kadar sürdü. Şimdi hayalimdeki şehirdeydim.  pı  Sarayı’nı  gezmekle  başladı.  Bu  muhteşem
        Arkadaşımla birlikte otobüslerden inip yurda yer-     yapıyı  gezmek  kalabalıktan  dolayı  nasip  olma-
        leştik. İlk gün otobüs yolculuğunun verdiği yor-      dı. Orada olmak bile bizde güzel anılar bıraktı.
        gunlukla ve yeni arkadaşlarla tanışmakla geçti.       Daha sonra İstanbul`u ortadan ikiye bölen boğaz
        Şehir gezimiz bir sonraki gün sabah kahvaltısıy-      turumuz başladı. Vapurlarla yalıları, camileri, sa-
        la başladı. Eyüp Sultan’da bizim için hazırlanmış  rayları, köprüleri görmek hayatımızdaki en güzel
        güzel bir kahvaltı ile güne başladık. Arkadaşla-      anılardan biriydi.
        rımız  ve  rehber  eşliğinde  Eyüp  Sultan’ın  muh-          Böyle  büyük  ve  güzel  şehri  kısacık  da
        teşem  huzurunu  ciğerlerimizde  hissediyorduk.  olsa gezip görebilmek ben de eşsiz duygular bı-
        Buranın huzur dolu havasından sonra İstanbul’u  raktı. Güzelliğini hayal ediyordumama şimdi bu
        tepeden  görebileceğimiz  PiyerLoti’ye  çıktık.  İs-  güzellikleri böyle güzel bir organizasyonla yaşı-
        tanbul’un  muhteşem  görüntüsü  ayaklarımızın  yordum.  Bir  gün  bu  şehirde  üniversite  okumak
        altındaydı. Bu devasa şehri ortadan ikiye bölen  ümidiyle…
        boğaz  bizi  kendine  hayran  bırakmıştı.  Karşıda
        Çamlıca  Tepesi  ve  üzerinde  duran  devasa  ca-