Page 33 - çok okuyan çok gezer
P. 33

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL ANILARI:                                     tan sonra sahile doğru yürümeye başladık. Bo-
               Merhaba, benim adım Ali Güney Ersen. 7.  ğaza vardığımızda orada fotoğraf çekildik. Çok
        Sınıfa geçtim, bu gezi benim olarak çok güzeldi.  güzel bir manzarası vardı. Resmen hayran kal-
        Sebebi ise yeni eğitimöğretim yılına giriş yapma-     dım. Orada biraz otobüsü bekledikten sonra oto-
        dan bir motivasyon kaynağı oldu. İlk olarak bir  büsle boğaz turunun başlayacağı yere dolu yola
        şey söyleyeceğim. Ben 13 yıllık hayatım boyun-        koyulduk. Boğaz turunun başlayacağı yere gel-
        ca birçok ili gezdim ama bunların içinde İstanbul  diğimizde hemen gemiye bindik. Birkaç konuş-
        yoktu. Benim için bu gezi, daha önemli bir yere  manın ardından gemi yola çıktı. Biz de o sırada
        sahip oldu.Şimdi gelelim yaşadıklarıma; ilk ola-      yemek için masalara oturmuştuk. Birkaç dakika
        rak  yolculuk  çok  eğlenceli  ve  rahattı.  Yanımda  sonra  yemeklerimiz  geldi.  Yemeklerimizi  güzel
        arkadaşlarım  olduğu  için  yolda  hiç  sıkılmadım.  bir boğaz manzarasının içinde yedik. Sonra ge-
        Çok hızlı bir şekilde geçti, yolculuk benim için.  minin en üstünde müzik çalmaya başladı. E biz
        İstanbul’a  girdiğimizde  çok  mutlu  oldum  çünkü  de Adıyamanlı olduğumuzu çektiğimiz halaylarla
        genelde sosyal medya üzerinden gördüğüm yer-          belli ettik. Boğaz turundayken benim önemli bul-
        leri canlı bir şekilde görüyordum. İlk gezi günü-     duğum bazı yapıların yanlarından geçtik. Onlar-
        müzde  arkadaşlarla  uyanıp  koşarak  servislere  dan birisi de benim için en önemlisi olan Kabataş
        gittik. İlk önce kahvaltı etmek için Eyüp Sultan’a  Erkek Lisesiydi. O önemli yerleri görmüş olmak
        gittik.  Kahvaltıdan  sonra  Eyüp  Sultan’ın  kab-    benim için büyük bir mutluluk kaynağıydı. Boğaz
        rini gezdik. Sonra da Pierre Loti Tepesi’ne çık-      turundan  sonra  Galataport Alışveriş  Merkezine
        tık.  Oradan  tüm  İstanbul’u  görebiliyorduk.  Çok  Geçtik, orada serbest zamanımızı geçirdik. Çok
        güzel bir manzaraydı.Orada bayağı bir fotoğraf  eğlendik. Orada bize İstanbul Vali Yardımcısı Sa-
        çekildikten  sonra  yavaş  yavaş  aşağıya  doğru  yın Şevket Atlı katıldı. Onun isteği üzerine sahil
        inmeye  başladık.  Aşağıya  inerken  Necip  Fazıl  güvenlik bize çok güzel bir gösteri yaptı. Benim
        Kısakürek’in  mezarının  orada  olduğunu  öğren-      bu güzel İstanbul gezisi hakkında anlatacaklarım
        dik ve oraya da uğrayıp fotoğraf çekildik. Oradan  bu kadar. Anılarım bu cümlelerle bitireceğim. Bu
        çıktıktan sonra öğle yemeğine gittik. Öğle yeme-      etkinlik hayatımdaki en güzel etkinlik olabilir. Ve
        ğinden  sonra  Yılanlı  Sütun’un  bulunduğu  yere  son olarak: ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER.
        geçtik, oralarda çok eğlendik. Yılanlı Sütun’dan
        sonra Sultan AhmetCamisi’ne girdik.İçinde resto-      Ali Güney Ersen
        rasyon çalışmaları yapıldığından dolayı içindeki  Türkiye Petrolleri Ortaokulu
        çinileri tam olarak göremedik. Ama restorasyon
        sonrası daha iyi bir hale geleceğini bildiğimizden
        çok  da  üzülmedik.  Ondan  sonra Ayasofya  Ca-
        misi’ne geçtik, içerisi çok güzeldi. Çok güzel bir
        mimarisi vardı. Dualarımızı ettikten sonra aklıma
        çok  güzel  bir  şey  geldi.  Arkadaşlarıma  dedim
        ki biz neden yabancılarla konuşmuyoruz. Bunu
        söyleme  sebebim  İngilizcenin  en  iyi  konuşarak
        gelişeceğini bilmemdi. Sonra yabancı insanlara
        İngilizce konuşmaya başladık. Hem çok eğlen-
        celi hem de çok heyecan verici bir şeydi. Oradan
        Yerebatan  Sarnıcı’na  geçiş  yaptık.  Orayı  ben
        belgesellerden biliyordum. Canlı bir şekilde gör-
        mek çok güzeldi. Akşam yemeğini yedikten son-
        ra  yurtlarımıza  döndük.  Böylece  ilk  gezi  günü-
        müz bitmiş oldu. Uzun bir günün ardından iyi bir
        uykuyu hak etmiştik. Ben yatmadan önce böyle
        güzel  bir  geziye  iyi  ki  geldim  diye  düşünürken
        uyuyakaldım. Böylece ikinci gün başlamış oldu.
        Bu  sefer  kahvaltıdan  sonra  Topkapı  Sarayı’na
        gittik.  Beklediğimden  çok  daha  güzeldi.  İçeride
        Kaşıkçı  Elması  ve  Topkapı  Hançeri’ni  gördük.