Page 41 - çok okuyan çok gezer
P. 41

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL GEZİSİ                                       purda  büyük  olduğundan  saklanılacak  bir  sürü
               Sabah saat sekiz gibi eski otogardan İs-       yer  vardı.Müzik  eşliğinde  halaylar  çektik.  Dolu
        tanbul’a doğru yola çıktık. Giderken Adana, Bolu,  dolu  geçen  iki  saat  boğaz  yolculuğu  yaptıktan
        Kocaeli, Aksaray gibi şehirlerden geçtik. Öğlen  sonra Galataport’a gittik. Hocalar bize iki buçuk
        yemeğimizi  otobüste,  akşam  yemeğimizi Aksa-        saat gezmek için izin verdi. Bizde Adidas, Turk-
        ray’da bir dinlenme tesisinde yedik ve İstanbul’a  cell, D&R, Starbucks ve bazı giyim kuşam ma-
        doğru yola çıktık. Uzun bir yolculuktan sonra İs-     ğazalarını  gezdik  ama  her  şey ateş pahasıydı.
        tanbul’a  vardığımızda  saat  sabaha  doğru  beşi  İki buçuk saat sonra Galataport’un kıyı tarafına
        gösteriyordu.  Hemen  konaklayacağımız  yurda  gittik. Orada devasa bir turist gemisi vardı. Gemi
        geçtik ve uyuduk.  Sabah saat yedi buçuk gibi  hareketlenmeden önce kornasını çaldı ve içinde-
        uyandık, elimizi yüzümüzü yıkadıktan sonra oto-       ki herkes bize el sallamaya başladı.Bizde onlara
        büslere  binip  kahvaltı  yapacağımız  yere  gittik.  el  salladık.  Daha  sonra  bizim  olduğumuz  yere
        Kahvaltımızı  güzelce  yaptıktan  sonra  PierleLo-    İstanbul’un vali yardımcısı geldi. Herkes onunla
        ti’ye  gittik.  PierleLoti’de  çok  güzel  bir  manzara  fotoğraf çekmek için çok heyecanlanıyordu. Vali
        vardı. Orada fotoğraflar çektirdik, güldük, eğlen-    yardımcısı  ise  sabırla  herkesle  fotoğraf  çekildi.
        dik.Derken  Fatih’e  gittik.  Fatih’te  Sultan Ahmet  Bir süre sonra ise herkes acıkınca Galataport’ta
        Camisi, Ayasofya,  Yerebatan  Sarnıcı  gibi  tarihi  yemek yemeye gittik.O yemek bizim İstanbul’da
        yerleri gezdik.Derken akşam oldu ve yemek ye-         olan son akşam yemeğimiz olacaktı ve yemeği-
        meye  gittik.  Yemekten  sonra  yurtlara  dağıldık.  mizi yedik.Yetkili birkaç kişi tüm çocuklara birer
        Yurda  ilk  gittiğimizde  duş  aldık.Sonra  arkadaş-  kitap hediye etti. Kitaplarımızı aldıktan sonra oto-
        larla  dışarıdan  aldığımız  abur  cuburları  yedik  büslerin yanına gittik. Yarım saat sonra otobüsler
        ve sohbet ettik. Gece saat on bir gibi de yattık.  harekete geçti. Yolculuk gece olduğu için birçok
        Sabah yine saat yedi buçukta uyandık ve valizi-       öğrenci  hemen  uykuya  daldı.Yolun  yarısında
        mizi toplayıp otobüslere koyduk. O akşam Adı-         uyuduk diğer yarısında ise arkadaşlarla sohbet
        yaman’a dönecektik. Az sonra harekete geçtik.  ettik,yemek yedik kısacası eğlendik. Çok zaman
        Kısa  bir  süre  sonra  kahvaltı  yapacağımız  yere  geçmeden Adıyaman’a vardık. Bu geziye gitmek
        vardık, kahvaltımızı yaptık ve boğaz turuna gittik.  benim  açımdan  güzeldi.  Rehberler  eşliğinde
        Boğaz turumuz eğlenceli başladı. İstanbul’u de-       İstanbul’u gezmek tarihi yerler ve İstanbul hak-
        nizden seyretmek ve görmek çok güzeldi. Boğaz  kında bilgi sahibi olmaktançok mutlu oldum. Bu
        turu sırasında öğlen yemeğimizi vapurda yemek  organizasyonda emeği geçen başta öğretmenle-
        çok farklı bir duyguydu. Harekete geçtikten son-      rime ve diğer herkese teşekkür ederim.
        ra ise yanından geçtiğimiz tüm tarihi eserleri reh-
        berler bize anlattı. O sırada bazı haber kanalları  ALİ ROHAT GÜRBÜZ
        geldi, çocukların bazılarıyla röportaj yaptı. Bizde  TÜRKİYE PETROLLERİ ORTAOKULU
        o  sırada  saklambaç  oynuyorduk.Bindiğimiz  va-