Page 34 - çok okuyan çok gezer
P. 34

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
               İstanbul’a  ilk  gidişimdi.  Mükemmel  bir  mı  ayaklarımın  altındaydı.Manzarayı  izlediğim
        şehir. Her karışı emek kokuyor. Maneviyatdolu.  için çok şanslı hissediyorumkendimi. İstanbul’un
        İlk gün Eyüp Sultan Camisi’yle geziye başladık.  kalbi Ayasofya  Camisi,  gerek  yapılım  aşaması
        Bahçesindeki  binlerce  yıllık  ağaç  çok  etkiledi  gerekse görünüşüyle beni derinden etkiledi. Işık-
        beni.Dokunmakistedim.Sultan Ahmet  Meydan’ı,  landırması çok güzeldi. İkinci gün Topkapı Sara-
        Sultan Ahmet Camisi’ni gördük. Rehberimiz sa-         yı’nı gezdik. Edindiğimiz bilgilerle kültür ve bilgi
        yesinde  meydandaki  Dikili  Taş’ı,  Yılanlı  Sütun  seviyemiz  arttı.  Muazzam  bir  işçilik  ve  emekle
        ’un,Alman  Çeşmesi’nin  geçmişini,  yapılışaşa-       yapılmış  ve  çok  büyüktü.  Boğazdatekne  turu
        malarınıöğrendim.  Verilen  emeğe  büyük  saygı  yaptık. Boğaz kenarındaki yalıları, tarihieserleri,
        duydum. Eskiden İbrahim Paşa’nın sarayı olan  okullarıgördük. Bizimle çok güzel ilgilenildi. Her
        şimdilerde  adının  Temel  İslam  Eserleri  Müzesi  şey özenle hazırlanmıştı. Minnettaroldum. Bize
        olarak değiştirildiği müzeyi gezdik. Müzenin bir  böyle bir fırsat sundukları için çok mutluyum. Do-
        bölümünde el işlemeleriyle yapılan eserleri, diğer  yamadığım bir geziydi.
        bölümde kutsal emanetleri gördüm. Büyüledibe-
        ni. Birçok ünlü şairin ve yazarın içinde bulunduğu  Nazlıcan Akşin
        mezarlığı görüp dua ettikten sonra Pierre Loti Te-    ESENTEPE ANADOLU LİSESİ
        pesi’ne çıktık. Şehrin tamamı olmasa da bir kıs-

İSTANBUL GEZİSİ                                       sekliği,  SultanAhmet’iniçi,PierreLoti’nin  manza-
                                                              rası beni tarihe doğru düşüncelere daldırdı. Son
               Öncelikle bu geziyi hazırlayan ve emeği  olarak okumamız için kitap verildi.Bunun içinde
        geçen herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.              ayrıca teşekkür ederim.
        İstanbul’a gitmek hayalimdi ve bu hayalimi ger-               Bu geziye diğer arkadaşlarımın da gelmesini
        çekleştirdikleri  için  tekrardan  teşekkür  ederim.  isterdim.Gezi gerçekten çok güzeldi ve İstanbul
        Sabah kahvaltımız,öğleyemeğimiz,akşamyeme-            büyüleyiciydi
        ğimiz,otobüste yiyecek ve su, her şeyimiz verildi.
        Rehberimiz  sayesinde  tarihi  yapıtlar  hakkında  Mertcan Sarıgül
        bir sürü şey öğrendik. Özelliklede Ayasofya’nın-      Adıyaman/Gölbaşı Gölkent Ortaokulu