Page 46 - çok okuyan çok gezer
P. 46

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER

İSTANBUL GEZİMİZ                                      Gölü’nü  gördük.Herhalde  hayatımda  gördüğüm
               Uzun  bir  tatilin  ardından  nihayet  Adıya-  en büyük göldü. Görüntüsü beni çok etkilemiş-
        man’a  gelmiştim.  Okulların  açılmasına  az  kal-    ti. İlerleyen zamanlarda hava kararmaya başla-
        mıştı.  Bu  süre  içerisinde  8.sınıfa  hazırlık  yap-  dı, etrafımdakiler uyumaya başladı ama ben hiç
        maya başladım. Okulların açılmasına az bir süre  uyumadım. Çünkü yolculuk boyunca görebilece-
        kala bir cumartesi günü annemin telefonu çaldı  ğim güzellikleri kaçırmak istemiyordum.
        ve annem bana o müjdeli haberi verdi.         ”Cem           Ve  sonunda  İstanbul…Nihayet  varmış-
        İstanbul’a  gidiyorsun.”Önce  çok  şaşırdım  ama  tık bu  eşsiz  şehre.  Kahvaltımızı  yaptıktan  son-
        sonra şaşkınlığımın yerini mutluluk ve heyecan  ra İstanbul’u gezmeye başladık. İstanbul’da do-
        aldı. Hemen babamı arayıp bu güzel haberi onu-        laşmak için en az dört gözünüzün olması lazım.
        la da paylaştım ve o da çok mutlu oldu. Heye-         Çünkü her tarafında tarih var. Her tarafı görülme-
        candan  zaman  geçmek  bilmedi  ama  sonunda  si gereken mekanlarla dolu.İlk gittiğimiz mekân
        pazar akşamı geldi çattı. Evet, yarın İstanbul’a  Ayasofya  Camisi’ydi.  Caminin  dış  görünüşüne
        gidecektik. Hemen çantamı hazırlamaya başla-          hayran kaldım. İçine girince hayranlığım bir kat
        dım, yatağıma uzandım ve o duygularla uykuya  daha  arttı.  Caminin  içine  girince  çeşitli  millet-
        dalmışım.                                             lerden insanlar da vardı. Herkes bu muhteşem
               Sabah oldu, uyandım ve her zamanki gibi  yapıyı  dikkatlice  ve  hayranlıkla  izliyordu.  Cami
        güzelce  kahvaltımı  yaptım.  Sonra  eşyalarımı  hakkında bilgilendirme yapıldı. Bilgilendirme ya-
        alıp annemle vedalaştım.Babamla yola çıktık bir  panların bu kadar bilgiyi nasıl akıllarında tuttuk-
        müddet sonra toplanma yerine ulaştık. Bizi ora-       larına  da  şaşırdım.  Daha  sonra  Pierre  Loti Te-
        da Adıyaman Valisi, Adıyaman Belediye Başkanı  pesi’ne  çıktık.  Bu  tepeden  İstanbul’u  izlemenin
        ve  İl  Milli  Eğitim  Müdürümüz  karşıladı.  Onların  tarif  edilemeyeceğini  düşünüyorum.Manzarası
        konuşmalarını dinlerken bizimle ilgilenecek olan  muhteşemdi. Tepeden inerken yine birçok eşsiz
        görevli  öğretmenle  tanıştık.  Çok  ilgili  bir  öğret-  güzellik karşıladı bizi.
        mendi. Bu heyecanı yaşayan sadece ben değil-                 Diğer gün yine başka bir tarihi mekâna git-
        dim.Benimle  beraber  birçok  öğrenci  de  ilk  kez  tik.Burada en çok dikkatimi çeken şey ise Kaşık-
        İstanbul’a gitmenin heyecanını yaşıyordu. Hazır-      çı Elması’ydı.Zaten müzenin içindekiler o kadar
        lıklar  tamamlandı  babamla  vedalaştıktan  sonra  güzeldi  ki  müze  dışındaki  güzellikleri  görmeye
        otobüsteki yerimi aldım ve İstanbul’a doğru yola  zamanımız kalmadı.Buradan çıktıktan sonra da
        çıktık.                                               tekne turuna çıktık.Tekne turunda çok eğlendim.
               Biraz yol aldıktan sonra yeni arkadaşlık-      Daha  doğrusu  İstanbul  gezimizde  eğlenmedi-
        lar kurmanın zamanı geldiğini düşündüm ve ya-         ğim, mutlu olmadığım bir dakika bile olmadı.
        nımdakilerle  sohbet  etmeye  başladım.  Hemen               Bu  geziye  katılmamızı  sağlayan  Adıya-
        yakınlaştık  ve  yanımdaki  arkadaşımla  oyunlar  man Valisine,Adıyaman Belediye Başkanına ve
        oynamaya  başladık.  Sıkıcı  olmaya  aday  olan  İl Milli Eğitim Müdürümüze sonsuz teşekkürleri-
        yolculuk,  öğretmenler  sayesinde  çok  eğlenceli  mi sunarım.İstanbul’u her zaman aklımda ve kal-
        geçti.  Bir  müddet  sonra  bir  dinlenme  tesisinde  bimde taşıyacağım.
        durduk.  Bize  ikram  edilen  yiyecekleri  yedik  ve