Page 47 - çok okuyan çok gezer
P. 47

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
               Saygıdeğer  Adıyaman  Valisine,  Adıya-        ve güzeldi. Bir atasözümüzdeki gibi ‘Gülü seven
        man İl Milli Eğitim Müdürlüğüne yaptıkları proje  dikenine katlanır.’ Ama onun bu dikeni onun bu
        için çok teşekkür ediyorum. Böyle projelerin des-     güzelliğine değer, çünküonun tarihi mekanlarına
        teklenmesini  istiyorum.  Ben  gezdiğimiz  yerler-    her seferinde insan hayran kalıyor. Bize bu im-
        den bahsetmek istiyorum.İlk olarak Eyüp Sultan  kanları tanıyanlara en içten duygularımla teşek-
        Camisi yeri bilinen sahabelerden Eyüp El Ensa-        kür ediyorum. Biz 15 Temmuz Köprüsü ve Fatih
        ri gibi önemli bir sahabenin kabrini ziyaret ettik. Sultan Mehmet’in altından geçtik.İkisi de etkile-
        İkinci olarak Pierre Loti Tepesi’ne çıkıp o güzel  yiciydi.Hangi  dönemlerde  yapıldığını  öğrendik.
        İstanbul’un  manzarasını  seyrettik,  dikili  taşla-  İstanbul  Sultan  Gazi  Belediyesi’nin  düzenlediği
        rı  gördük.  Bizans  İmparatoru  tarafından  fark-    yemek  ve  boğaz  turunu  çok  beğendim.Dolma
        lı  ülkelerden  getirilen  taşlar  önceden  etrafında  Bahçe  Sarayı’nı  uzaktan  da  olsa  görmek  beni
        at  arabalarıyla  yarışlar  yapılırmış,  sonra  cülus  çok mutlu etti.Gelen Sultan Gazi Belediye Baş-
        yolunu  gördük.Denizden  gelen  şehzade  cülus  kanı Yardımcısı konuşmasında yine Adıyamanlı
        yoluna  kadar  şehzade  olarak  ilerlerken  oradan  olan Sultan Gazi Belediyesi Başkanının bize se-
        sonra  padişah  olarak  ilerlermiş.  Topkapı  Sara-   lamlarını getirdi. Muhabirlerle yapılan röportajda
        yı’nda ise müzeyi gezdik, kutsal emanetleri gör-      çok  heyecanlandığım  için  kameranın  önünde
        dük, kaşıkçı elmasını gördük. Topkapı Sarayı’nın  fazla konuşamadım. Gezimizin son durağı olan
        bölümleri  vardı.Bunlar  harem,  eğitim  ve  devlet  Galataport İstanbul’da eğlenceli zamanlar geçir-
        işlerinin  yapıldığı  bölümlerdi.  Tarihi  surları  gör-  dim. Bazı arkadaşlarla güzel vakitler geçirdikten
        dük.Ertesi gün ise boğaz turunda Anadolu Hisarı  sonra  akşam  yemeğinde  farklı  yemekler  dene-
        ve Rumeli Hisar’ını gördük, ikisi hakkında tarihi  dim. Yanımızdaki rehber öğretmenler çok iyiydi,
        bilgi aldık. Anadolu Hisarı’nı Yıldırım Beyazıt ta-   güler yüzlü öğretmenlerimiz çok iyiydi.Onlardan
        rafından yapıldığını, Rumeli Hisarı’nın ise Fatih  her konuda memnun kaldım. Gezinin bana kat-
        Sultan  Mehmet  tarafından  yapıldığını  ve Avru-     tıkları  ise  bazen  kalıpların  dışına  çıkılması  ge-
        pa’dan gelecek olan yardımları kesmek için bir  rektiği ve okul öncesi bana motivasyon olarak iyi
        önlem olarak yapılıp İstanbul’un daha kolay fet-      geldi. En azından sınav stresi içi bana iyi geldi.
        hine zemin hazırladığını öğrendim. Tarihi yalıları  Bu yarışmayı yapan Adıyaman Milli Eğitim Mü-
        gördüm, eski askeri liseyi gördüm. İbrahim Paşa  dürlüğüne, Adıyaman Valiliğine, İstanbul Sultan
        Saray  Müzesi’nde  farklı  dönemlere  ait  eserler  Gazi Belediyesine ve İstanbul Valiliğine en içten-
        gördük.Halılar gerek el emeği olmasıyla gerekse  duygularımla teşekkür ediyorum.
        ayrı anlamlar taşımasıyla ve bize verdiği bilgiler-
        le çok etkileyiciydi.Ayrıca hat sanatı için kullanı-  Ali ATEŞ
        lan aletler ve onların hakkında daha çok bilgiye  Adıyaman/Gölbaşı