Page 50 - çok okuyan çok gezer
P. 50

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        BAKMAYA KIYAMAMAK, GEZMEYE                            tanbul  manzarasını  görünce  neden  İstanbul’da
        DOYAMAMAK:İSTANBUL                                    yaşamıyoruz diye gelen üzüntü hissi ve hayran-
                                                              lık duygularını birarada yaşadım. Bu güzel yerde
               İstanbul gezimizdeki anıları anlatmaya gi-     fotoğraf çekinip güzel bir anı bıraktıktansonra bir
        derkenki yolculuktan başlamak isterim.Giderken  yerde  durup  küçüklüğümden  beri  hep  hayalini
        ben ve sınıf arkadaşım çok heyecanlı ve stresliy-     kurduğum İstanbul’da olduğumu ve şuan bu anı
        dik.İlk defa İstanbul’u görecektik,ilk defa ailemiz-  yaşadığımı fark edip derin düşüncelere daldım.
        den  ayrı  büyük  şehire  gidecektik.Otobüsebin-      Pierre Lotti tepesinden  inip tekrardan Eyüp Sul-
        dikten sonra yeni arkadaşlar edinip sosyalleştik.  tan’a geldik biraz kendimiz gezip içindekitürbeyi
        Giderken  herkes  çok  mutluydu.Otobüste  halay  ziyaret  edip  oradan  ayrıldık.Ardındanda  Sultan
        çekip eğlendik. Öğlen dinlenme tesisinde durup  Ahmet Camiye ve Ayasofya Camisine gittik. Mi-
        öğlen yemeğimizi yani sandiviç meyve suyu ye-         mari olarak çok güzeldi. Akşam olunca yurda ge-
        dikten sonra yolculuğa devam ettik.Akşam oldu-        çip erkenden uyudum.
        ğunda isebir tesiste durup akşam yemeğimizi ye-              İkinci  günTopkapıSarayı’na  gittik  orada-
        dik. Yemekler güzeldi. Oradakiç alışanlar çok ilgili  sıra beklerken arkamızda bir turist kafilesi vardı
        ve hijyenikti. Daha sonra otobüse binip uzun bir  ve onlarla tanışıp İngilizce konuştuk. Bana ilerde
        yol katettikten sonra uyumaya çalıştım. Gözümü  ne  olmak  istediğimi  sordular  ve  bunun  hakkın-
        açtığımda İstanbul’a yeni girdiğimizi fark edince  da bilgiler verdiler. Topkapı Sarayı’nı da gezdik-
        uykum kaçtı ve camdan dışarıyı seyrettim. İler-       ten sonra vapura binmek için tekrardan otobüse
        de İstanbul boğazını fark edince arkadaşımı da  bindik.Vapurda  ilerlerken  tur  rehberimizde  aynı
        uyandırıp hayranlıkla camdan dışarı baktık. Ve  zamanda bize çevreyi anlatıyordu.Vapurda öğle
        en sonunda kalacağımız  yurda  ulaştık. Dörtlü   yemeğimizi  yedikten  sonra  vapurun  üst  katına
        gruplar  oluşturup  odalarımıza  yerleştik.Odaya-     çıkıp şarkılar eşliğinde halay çekip dansettik.
        gittiğimizde odayı temiz ve yatağımızı hazır bir-            Vapurda fazlasıyla eğlenip zaman geçir-
        şekilde bulduk.                                       dik.Evet artık hergüzel şeyin bir sonu olduğu gibi
               Sabah uyanıp hazırlandıktan sonra aşa-         bu güzel gezininde sonunag elmiştik.
        ğıda  diğer  arkadaşlarımızıda  bekleyip  otobü-             Otobüse bindim ve sanki ailemden ayrılıp
        sebinip  kahvaltıya  gittik.  Kahvaltıdan  sonra  ilk  onları bir daha hiç görmeyecekmişim gibi hisset-
        olarak tur rehberimizle Eyüp Sultan’a gittik. Bize  tim.Giderken”Bir daha geleceğim ama bu sefer-
        oranın  tarihinden  bahsedip  gezdirdi.  Ardından  temelli güzel İstanbul...”
        Pierre Lotti tepesine çıkmaya başladık.Giderken
        bir sürü mezar ve kedi vardı. Bu yolun sonu ne  Medine YURTLU
        diye merak ederken çıktığımızda muhteşem İs-          Adıyaman Gölbaşı Fen Lisesi