Page 26 - çok okuyan çok gezer
P. 26

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL GEZİSİ                                       çünkü çok erken bir saatte idi. Sonra da boğazda
               Öncelikle İstanbul çok güzeldi. İlk gün git-   yemek yiyip vapur turu yaptık. Vapur turu çok gü-
        tiğimiz Eyüp Sultan Camisi, Sultanahmet Camisi  zel ve bilgilendiriciydi. Yemekler de genel olarak
        ve Ayasofya Camisi’nin çok güzel tarihi doku ve  güzeldi. Ama bu gezinin en üzücü yanı çok kısa
        ambiyansları  vardı.  Hepsi  beni  teker  teker  çok  olmasıydı.Keşke gezi daha uzun bir süre olsaydı
        etkiledi. Ama içlerinden en çok Sultan AhmetCa-       da şehrin her yerini,her dokusunu güzelce,acele
        misi’nin  kubbesi  beni  etkiledi.  Caminin  içindeki  etmeden  gezebilseydik.  Son  olarak  geziyi  dü-
        desenlerçok  titizlikle  işlenmişti.  Biz  gittiğimizde  zenleyen  Adıyaman  Valiliğine,  Milli  Eğitim  Mü-
        restorasyondaydı. Ama yine de güzeldi.Camiler-        dürü Ramazan Aşcı’ya İstanbul gezisi boyunca
        den sonra gezdiğimiz dikili taşların hikayesi de  bize eşlik eden Alp abiye, bir de bizimle ilgilenen
        ayrı bir etkileyiciydi. Özellikle Örme Dikili Taş o  hocalarıma  özellikle  de    Hamza Alan  Hocam’a
        devrin şartlarına rağmen Mısır’dan bir kısmı ge-      da çok teşekkür ederim.
        tirilip dikilmişti. O devirde öyle bir teknoloji olma-
        masına rağmen diğer Dikili taşların hikayesi de  Zeynep ORAL
        ayrı bir güzeldi. Ertesi gün de Ayasofya’ya gittik  ALTINŞEHİR ANADOLU LİSESİ

TARİHİ BULUŞMA                                        eserlerinin  güzelliklerini  anlatımıyla  tarihi  yarı-
               Merhabalar,ben Altınşehir Anadolu Lisesi  madayı gezdik.Eyüp Sultan Camisi,Sultanahmet
        öğrencilerinden Fatıma SEKÜ.Çok Okuyan Çok  Camisi,Ayasofya Camisi,Pargalı İbrahim Müzesi
        Gezer  projesi  kapsamında  kitap  okuma  yarış-      başta olmak üzere ertesi gün ise boğaz turumuz
        masına  katıldım.“Selvi  Boylum Al Yazmalım  ve  vardı.Ben gezide en çok boğaz turunu sevdim.
        Kuyucaklı Yusuf”  adlı  eserleri  okudum.Girdiğim  Teker teker 3 Boğaz Köprüsü’nü görmüş olduk.
        sınav  sonucunda  geziye  katılmaya  hak  kazan-      Vapur ile çıktığımız tur boyunca rehberimiz bize
        dım.Ben  İstanbul  doğumluyum  ve  7  yaşımda  etraftaki cami ve yapıtların tarihi boyutunu anlat-
        iken  asıl  memleketimiz  olan Adıyaman’a  taşın-     tı.Ben tarihe bayılırım ve İstanbul benim için başlı
        dık.İstanbul’u  çok  özlemiştim  ve  bu  gezi  İstan-  başına bir tarih!Beni İstanbul tarihiyle tekrardan
        bul’la  -çocukluğumun  geçtiği  şehirle-  buluşma-    buluşturan Adıyaman  Milli  Eğitim  Müdürlüğüne
        ma  fırsat  verdi.12  Eylülde  başlayan  gezimizde  ve Valiliğine, gezide emeği geçen herkese teşek-
        İstanbul Zeytinburnu’nda üniversite pansiyonla-       kürlerimi sunar ve böyle projelerin devamlılığını
        rında misafir olduk. 13 Eylül sabahı 4 sularında  dilerim…
        pansiyonlara  vardık.Sabah  saat  8’de  gezimiz
        başladı.Öncelikle  Eyüp  Sultan’da  kahvaltı  yap-    Fatıma SEKÜ
        tık.Ardından  tur  rehberimizin  İstanbul’un  tarihle  Altınşehir Anadolu Lisesi