Page 23 - çok okuyan çok gezer
P. 23

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        HAYALİMDEKİ ŞEHİR İSTANBUL                            sonra  akşama  kadar  bu  meydandaki  camileri
               İstanbul  hayatım  boyunca  gezip  görmek  müzeleri gezip gördük.
        istediğim hayallerimi süsleyen bir şehirdi. Böyle            Oradaki  insan  seline  kapılıp  Eminönü
        bir fırsat elime geçtiğinde bunu değerlendirmek  Çarşısı ve Mısır Çarşısı’nı gezdik. Gezmekle bit-
        istedim. ”ÇokOkuyan Çok Gezer.’’ projesiyle bu  mek bilmeyen bu şehrin her köşesi ayrı bir gü-
        hayalimi  gerçekleştiriyorum.  İstanbul’a  gitmek,  zellik taşıyordu. Evet, çok kalabalıktı; ama aynı
        hayalimdeki  bu  güzel  şehir  gezmek  benim  için  zamanda çok güzel ve çekici bir şehirdi. Bir gü-
        çok heyecan vericiydi.                                nümüz böyle son buluyordu. Daha yapılacak çok
        İstanbul yolculuğum orayı gezip görmenin bende  şey  vardı. Yarın  boğaz  turu  ve Topkapı  Sarayı
        yarattığı mutlulukla göz açıp kapayıncaya kadar  bizi bekliyordu.
        sürdü. Şimdi hayalimdeki şehirdeydim. Arkada-         Bir  sonraki  gün  İstanbul  gezimiz  Topkapı  Sa-
        şımla  birlikte  otobüslerden  inip  yurda  yerleştik.  rayı’nı  gezmekle  başladı.  Bu  muhteşem  yapıyı
        İlk gün otobüs yolculuğunun verdiği yorgunlukla  gezmek kalabalıktan dolayı gezmek nasip olma-
        ve yeni arkadaşlarla tanışmakla geçti.Şehir ge-       dı. Orada olmak bile bizde güzel anılar bıraktı.
        zimiz bir sonraki gün sabah kahvaltısıyla başla-      Daha sonra İstanbul`u ortadan ikiye bölen boğaz
        dı. Eyüp Sultan’da bizim için hazırlanmış güzel  turumuz başladı. Vapurlarla yalıları, camileri, sa-
        bir kahvaltı ile güne başladık. Arkadaşlarımız ve  rayları, köprüleri görmek hayatımızdaki en güzel
        rehber  eşliğinde  Eyüp  Sultan’ın  muhteşem  hu-     anılardan biriydi.
        zurunu  ciğerlerimizde  hissediyorduk.  Buranın  Böyle büyük ve güzel şehri kısacık da olsa gezip
        huzur dolu havasından sonra İstanbul’u tepeden  görebilmek ben de eşsiz duygular bıraktı. Güzel-
        görebileceğimiz  PiyerLoti’ye  çıktık.  İstanbul’un  liğini hayal ediyordum,ama şimdi bu güzellikleri
        muhteşem  görüntüsü  ayaklarımızın  altındaydı.  böyle güzel bir organizasyonla yaşıyordum. Bir
        Bu devasa şehri ortadan ikiye bölen boğaz bizi  gün bu şehirde üniversite okumak ümidiyle…
        kendine hayran bırakmıştı. Karşıda Çamlıca Te-
        pesi ve üzerinde duran devasa camiden gözle-          Sema Nur Göçan
        rimizi  alamıyorduk.  Buradan  otobüslerle  Sultan  Kahta Anadolu Lisesi
        AhmetMeydanı’na  gittik.  Öğlen  yemeğinden

Ben  Zeynep  ERTEM.  Kahta-Turgut  özal  imam  yerlerden biri de PİERRE LOTİ tepesiydi. Man-
        hatip  ortaokulunda  öğrenciyim.Adıyaman  ‘da  zarasıyla  beni  derinden  etkiledi.İstanbul’u  ilk
        yapılan okuma yarışmasında dereceye girmem  defa gördüğüm için bu etkinliği yapan Adıyaman
        beni hem şaşırttı hem de mutlu etti. İstanbul be-     Valiliğine çok teşekkür ederim.
        nim için çok farklı bir memleketti. Orayı görmek,-