Page 25 - çok okuyan çok gezer
P. 25

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER                                  atlik yolun ardından sonunda mega kentteydik.
               Nereden başlayacağımı bilmiyorum, ney-         Yurtlara yerleşene kadar bir saat geçti.  Üç saat
        se en baştan başlayayım. Arkadaşım bana kitap  uyuduktan sonra saat sekizde kalktık. Ardından
        okuma  yarışmasına  katılacak  mısın,  dediğinde  Fatih  Semtinde  kahvaltı  yaptık  sonra  “Ayasof-
        ne yarışması,nerede, Ne zaman? diye bir sürü  ya-ı  Kebir”  Camisi’nigezdik,turistlerle  konuştuk
        soru  sordum.  Arkadaşım  beni  sakinleştirdikten  ve eğlendik. Sultanahmet Camiive DikilitaşKule-
        sonra “Çok Okuyan Çok Gezer” adlı bir yarışma  si’ni gördükten sonra akşam yemeği için tekrara
        dedi. Adıyaman genelinde kazanan ilk 200 öğ-          aynı restorana gittik,yemeğimizi yedikten sonra
        renciyi  İstanbul  gezisi  ile  ödüllendireceklermiş.  yurtlara dağıldık.  Akşam yurdun sahasında oda
        100 liseli öğrenci 100 ortaokullu öğrenci olacak-     arkadaşlarımla beraber futbol oynadık. Topkapı
        mış. Çok mutlu oldum.Bu benim için büyük bir  Sarayı’na gittik. Sarayın içindeki müzeyi gördük.
        fırsattı çünkü İstanbul’da okumak istiyordum. Ki-     Sarayın içinde bulunan Kaşıkçı Elması’ nıda gör-
        tapların dağıtıldığı gün hemen müdür yardımcısı-      dük.  Günümüzün  yarısı  gemi  turu  ile  geçmişti.
        nın odasına koştum. Arkadaşımda yanımdaydı.           Ondan sonra Galataport’ a gittik. Orada bir bu-
        Kitaplar  az  olduğu  için  dönüşümlü  olarak  oku-   çuk saatlik serbest zaman oldu. Bizde yürüyen
        duk. Kitapların adı “Beyaz Gemi ve İki Yıl Okul  merdivenlerde eğlendik.  Çıkan merdivenden in-
        Tatiliydi.”Kitapları  okuduk  ve  sınav  günü  geldi.  dik,  inenden  çıktık.  Bir  buçuk  saat  böyle  geçti.
        Heyecandan  kalbim  duracaktı.  Sınava  girdim  Orada akşam yemeğini yedikten sonra, saat ak-
        ama  arkadaşım  yoktu.  Ama  kazandığımı  gör-        şam sekizde yola çıktık. Kahramanmaraş’ta kah-
        düm.  Listede  benimle  beraber  ablamın  ismini-     valtımızı yaptıktan sonra tekrar yola koyulduk.
        de görünce gezi gününe kadar ablamla beraber