Page 56 - 81 ÇALIKUŞU ADIYAMAN SAYI 5 EYLÜL
P. 56

ADIYAMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
        PROJE İMAM HATİP LİSELERİNDEN




         YKS’DE TÜRKİYE BİRİNCİLİKLERİ






               Adıyaman TOBB Kız Anadolu İmam Hatip  yaç duyduğu din, bilim, sanat ve kültür alanlarında
        Lisesi ve Adıyaman Anadolu İmam Hatip Lisesinden  yetkin, kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan ha-
        3 öğrencimiz (Elif İclal Tuğluk, Atike Rüveyda Şimşek  yatı yorumlayabilen, problemlere çözüm üretebilen,
        ve Ali Furkan Yılancı), 2022 YKS’de TYT ek puanlı sı- ahlaki olgunluğa sahip fertler olarak yetiştirerek yük-
        ralamada Türkiye Birincisi olarak büyük başarı elde  seköğrenime hazırlamak ve üniversitelerimizin bütün
        ettiler.                                              bölümlerini en iyi derecelerle kazanabilecek ve eği-
               Eğitim, bireyin bugünü ve geleceğiyle alakalı  timini iyi bir şekilde sürdürebilecek alt yapıya sahip
        önceden belirlenen amaçlar doğrultusunda üretken- olarak yetiştirmek için İmam Hatip Proje Liselerinde
        liğin ve uyumun arttırılmasına ilişkin davranış ve  birçok proje ve faaliyet yürürütülmektedir.
        düşünceleri şekillendirme, geliştirme, iyileştirme ça-       Proje AİHL’lerini farklı kılan bazı özellikler
        basına denir. İlimizde birkaç yıl önce Fen ve Sosyal  bulunmaktadır. Öncelikli olarak okul müdürüne yar-
        Bilimler Proje Okullarına dönüştürülen  Adıyaman  dımcılarını ve öğretmenlerini seçme yetkisi verilmiş-
        Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Adıyaman TOBB Kız  tir. Bunun yanında yönetici ve öğretmenlerin en fazla
        Anadolu İmam Hatip Lisesi kuruluş amacına uygun  sekiz yıl çalışabilmesi, her yıl performans değerlendir-
        olarak “Bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen,  mesinin yapılması, merkezi sınavla öğrenci alınması,
        kendi değerlerimizle birlikte insanlığın ortak kaza- sınıf mevcudunun 30 kişi ile sınırlı olması, danışma
        nımları olan evrensel değerleri özümsemiş, yaratılanı  kurullarının oluşturulması, proje yürütme komisyo-
        ‘Yaradan’dan ötürü sevebilen, tabiatı tahrip değil imar  nunun kurulması, koordinatör öğretmen görevlen-
        eden, sorun değil çözüm üreten, farklılıkları doğal ve  dirilmesi, farklı programların uygulanması, her okul
        zenginlik kabul edip bunlardan yararlanmayı hedefle- için vizyon belgelerinin olması, üniversite ve STK’lar-
        yen; insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaka ve kültürel  la protokoller yapılabilmesine imkân verilmiştir.
        mirasa saygı duyan kişilikli fertler yetiştirmek için”  Y    etkin kadro ve etkin planlamalar ile sezon
        çalışmalarına her geçen yıl artan bir ivmeyle devam  içinde ve yaz tatillerinde yapılmakta olan akademik
        etmektedir.                                           faaliyetler (öğrenci akademik takip sistemi, dış des-
           PROJE İMAM HATİP LİSELERİNDE EĞİTİM                tek almaya gerek bırakmayan etkin ve özgün DYK
               Öğrencilerini ülkemizin ve dünyamızın ihti- kursları, çalışma kampları, etkili rehberlik faaliyetleri,



































        56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60