Page 56 - 81 ÇALIKUŞU ADIYAMAN SAYI 5 EYLÜL
P. 56
ADIYAMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE İMAM HATİP LİSELERİNDEN
YKS’DE TÜRKİYE BİRİNCİLİKLERİ
Adıyaman TOBB Kız Anadolu İmam Hatip yaç duyduğu din, bilim, sanat ve kültür alanlarında
Lisesi ve Adıyaman Anadolu İmam Hatip Lisesinden yetkin, kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan ha-
3 öğrencimiz (Elif İclal Tuğluk, Atike Rüveyda Şimşek yatı yorumlayabilen, problemlere çözüm üretebilen,
ve Ali Furkan Yılancı), 2022 YKS’de TYT ek puanlı sı- ahlaki olgunluğa sahip fertler olarak yetiştirerek yük-
ralamada Türkiye Birincisi olarak büyük başarı elde seköğrenime hazırlamak ve üniversitelerimizin bütün
ettiler. bölümlerini en iyi derecelerle kazanabilecek ve eği-
Eğitim, bireyin bugünü ve geleceğiyle alakalı timini iyi bir şekilde sürdürebilecek alt yapıya sahip
önceden belirlenen amaçlar doğrultusunda üretken- olarak yetiştirmek için İmam Hatip Proje Liselerinde
liğin ve uyumun arttırılmasına ilişkin davranış ve birçok proje ve faaliyet yürürütülmektedir.
düşünceleri şekillendirme, geliştirme, iyileştirme ça- Proje AİHL’lerini farklı kılan bazı özellikler
basına denir. İlimizde birkaç yıl önce Fen ve Sosyal bulunmaktadır. Öncelikli olarak okul müdürüne yar-
Bilimler Proje Okullarına dönüştürülen Adıyaman dımcılarını ve öğretmenlerini seçme yetkisi verilmiş-
Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Adıyaman TOBB Kız tir. Bunun yanında yönetici ve öğretmenlerin en fazla
Anadolu İmam Hatip Lisesi kuruluş amacına uygun sekiz yıl çalışabilmesi, her yıl performans değerlendir-
olarak “Bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen, mesinin yapılması, merkezi sınavla öğrenci alınması,
kendi değerlerimizle birlikte insanlığın ortak kaza- sınıf mevcudunun 30 kişi ile sınırlı olması, danışma
nımları olan evrensel değerleri özümsemiş, yaratılanı kurullarının oluşturulması, proje yürütme komisyo-
‘Yaradan’dan ötürü sevebilen, tabiatı tahrip değil imar nunun kurulması, koordinatör öğretmen görevlen-
eden, sorun değil çözüm üreten, farklılıkları doğal ve dirilmesi, farklı programların uygulanması, her okul
zenginlik kabul edip bunlardan yararlanmayı hedefle- için vizyon belgelerinin olması, üniversite ve STK’lar-
yen; insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaka ve kültürel la protokoller yapılabilmesine imkân verilmiştir.
mirasa saygı duyan kişilikli fertler yetiştirmek için” Y etkin kadro ve etkin planlamalar ile sezon
çalışmalarına her geçen yıl artan bir ivmeyle devam içinde ve yaz tatillerinde yapılmakta olan akademik
etmektedir. faaliyetler (öğrenci akademik takip sistemi, dış des-
PROJE İMAM HATİP LİSELERİNDE EĞİTİM tek almaya gerek bırakmayan etkin ve özgün DYK
Öğrencilerini ülkemizin ve dünyamızın ihti- kursları, çalışma kampları, etkili rehberlik faaliyetleri,
56