Page 15 - çok okuyan çok gezer
P. 15

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
        İSTANBUL GEZİSİ                                       den gelerek yapıyorlardı. Sanırım yabancı bir
               Öğretmenim  sınav  olacağını  ve  bunun  ülkeden  gelmişlerdi.  Onları  ilk  duyduğumda
        İstanbul gezisi ödüllü olduğunu söyleyince içim  çok şaşırdım. Onun dışında olağanüstü deni-
        içime sığmadı. Zaten İstanbul’a gitmek haya- lebilecek bir güzellikteydi. Her şey ince ayrıntı-
        limdi  ve  elime  böyle  bir  fırsat  geçince  bunu  sına kadar düşünülüp yapılmıştı, muhteşemdi.
        kaybetmek  istemedim.  Kitaplar  muazzam  ki- İnanılmaz olan yerlerden bir tanesiydi.
        taplardı.  Hemen  okumaya  başladım.  Sınavı                 Gezdikten  sonra  yurtlara  vardık.  Ger-
        kazandım ve en yakın arkadaşım da kazandı.  çekten çok yorucuydu ama bir o kadar da gü-
        Sınavı kazanınca mutlu olmuştum ama arka- zeldi. İşte böylece tarihi yarımada gezimiz de
        daşım da kazanınca ve öğretmenimin de gele- sona erdi.
        ceğini öğrendiğimde ayrı bir mutluluk yaşadım. Evet tekrardan harika bir güne başlayacaktık.
        Ailecek  buluşma  yerine  gittik.    Sayın  Valimiz  Fakat  bugün  maalesef  bu  gezinin  tamamen
        Mahmut Çuhadar ve Sayın Milli Eğitim Müdü- sonuna varacaktık. Ama ne yapalım, her güzel
        rümüz Ramazan Aşcı bizi yolcu etmek için gel- şeyin de kaçınılmaz bir sonu vardır ve biz bu-
        mişlerdi. Otobüse bindik. İçimi değişik bir duy- gün bu sona ulaşacaktık.
        gu kapladı. Çünkü ilk defa tek başıma uzun bir               Gezimize  Topkapı  Sarayı’ndan  başla-
        yola çıkıyordum. Ama çok güzel geçeceğinden  dık. Gezdiğimiz yerlerde en güzeli, en çok be-
        emindim. Yola çıktık. Şarkılar söyledik, sohbet  ğendiğimiz  yer  burası  oldu.  Girer  girmez  bir
        ettik, güldük eğlendik…                               büyüye kapıldım sanki büyülendim. Yani şöyle
               İstanbul’a  vardığımızda  içimden  “İşte  diyeyim anlatılmaz yaşanır. Ne de güzel yapıl-
        geldim  İstanbul!”  dedim.  İstanbul’un  o  güzel  mıştı öyle. Çok ilgimi çekmişti. Meşhur Kaşıkçı
        havasını içime çektim. Yurtlara vardık.Dörtkişi  Elması’nı gördüğümüz yere gittiğimizde bir kez
        kalıyorduk. Oda arkadaşlarımla tanışma fırsa- daha büyülendim. Müzedeki eserlere bakarken
        tım oldu. Hepsi de çok iyi insanlardı. Bir günü- boş gözlerle değil eseri anlayarak, o dönemin
        müz böylece sona erdi.                                yaşam  şartlarını  düşünerek  baktım.  Herkes
               Sabah  erkenden  kalktık  ve  kahvaltıya  Kaşıkçı Elması’nı beğenmişti ama bence Top-
        gittik. Her şey çok güzeldi. Oradan Sultan Ah- kapı Hançeri hepsinden daha güzeldi.
        met  Meydanı’na  gittik.  Hayatımda  gezdiğim                Ardından  boğaz  turu  yaptık.  Öncelikle
        yerlerden belki de en güzeliydi. Her yer tarih  çok güzel konuşma yapıldı bizim için. Boğaz
        kokuyordu.Her  yerde  tarihin  izleri  vardı.  Tur  çok  güzeldi.  Çok  berrak,  çok  temizdi.  Böyle
        rehberimiz  burayı  çok  iyi  bir  şekilde  anlattı.  güzel bir gemiye daha önce hiç binmemiştim.
        Daha önce hiç bilmediğim şeyler söyledi. Bu  Gemide yemek yedikten sonra gemide müzik-
        sayede hem gezdik hem de bu vesileyle ufku- ler çaldı, halaylar çekildi, eğlenildi… Çok güzel
        muz açıldı. Bu bilgilerin çok katkısı oldu.           geçmişti. Özellikle boğaz mükemmeldi.
               Sonra  Pierre  Loti  Tepesi’ne  çıktık.  O            Serbest  zamanda  Galataport  açık
        yokuşu  çıkmak  çok  yorucuydu  ama  tepedeki  AVM’ye gittik ve sayın İstanbul Vali Yardımcısı
        olağanüstü  manzarayı  görünce  ağzımız  açık  Şevket Atlı’yla görüştük.Ondan sonra alışveriş
        kaldı. Manzarayı görmek için o dik yokuşu çık- yaptık. İlk defa böyle büyük bir alışveriş merke-
        mak, her zorluğa değerdi gerçekten. Ben hiç  zine gittim. İstanbul’un her bir karışı çok güzel-
        öyle bir manzara görmedim açıkçası. Bol bol  di. Bu gezinin de sonuna vardık. Dönüş yolun-
        fotoğraf  çektik.  Hiç  ayrılmak  istemedim. Ama  da çok üzüldüm. Acaba bir daha böyle güzel
        her güzel şeyin de bir sonu vardır. Pierre Lo- bir gezi geçirebilecek miydim ya da İstanbul’a
        ti’den ayrıldık.                                      bir daha gelebilecek miydim?
               Ayasofya  Camisi’ne  gittik.  Neden  bil-             Buradan Milli Eğitim Müdürümüz Rama-
        mem ama orada içimi huzur kapladı. Çok gü- zan Aşcı ve Valimiz Mahmut Çuhadar’a çok te-
        zel, harika döşenmiş bir camiydi. Gerçekten içi  şekkür ediyorum. İnşallah böyle başka projeler
        çok ama çok güzeldi. İçeri girdiğimizde bir kez  de yapılır ve bir daha böyle gezebiliriz.
        daha ağzım açık kalmıştı. Hayatımda böyle bir
        cami görmemiştim.                                     Irmak Taysi
               Eyüp Sultan Camisi’ne gittiğimizde her-        ADIYAMAN TÜRKİYE PETROLLERİ
        kes ilahi okuyordu ve bunu gerçekten içlerin-         ORTAOKULU