Page 14 - çok okuyan çok gezer
P. 14

ÇOK OKUYAN ÇOK GEZER
               Sabahın ışıkları ile başlayan bir yolculuk-    gezdik ve tarihini öğrendik. İkinci günün sonuna
        tu. Eğlenceli bir o kadarneşeli, samimi arkadaşla-    doğru bir vapur turuna çıktık. O kadar güzel ve
        rın ve cana yakın insanların olduğu uzun bir yol-     hoştu ki. Denizin o kokusu. Boğazın kıyılarında
        culuk. Tabi bu uzun yolculuğa değer mükemmel  olan tarihi yerler, eğlenceli danslar…Ve sonunda
        bir sonuç vardı: İstanbul. Gezimize daha doğru-       dönüş vakti geldi. Biraz hüzünle İstanbul’dan ay-
        su İstanbul yolculuğumuza ilk olarak Fatih’te gü-     rıldık. Gezdik, gördük ve öğrendik. Bize bu fırsatı
        zel bir kahvaltı ile başladık. Ayasofya Camisi’nin  sağlayan herkese teşekkür ederim.
        güzel ortamına girdik.Daha sonra Sultan Ahmet
        Camisi vePierre Loti. Beni en çok etkileyen Pier-     Aleyna Besra  YÜCEL
        re Loti turuydugaliba. Güzel bir gezinin ardından  Adıyaman/Gölbaşı
        dinlendik ve ikinci gün başladı. Topkapı Sarayı’nı  Yunus Emre Anadolu Lisesi

Merhaba                                               berlerimizi  dinlerken  farklı  ruh  halleri  yaşadım.
               Merhaba,                                       Gurur duydum, Türk olduğum için. Fatih Sultan
                                                              Mehmet sen ne büyüksün ki bu şehri aldın. Sa-
               Ben  Eslem  Sena  Keskin,  Gölbaşı  Şehit  yende gelmek ne büyük gurur.
        Ümit Özet Ortaokulu 7/C sınıfında okuyorum.
                                                                     Bu  gezinin  benim  için  en  eğlenceli  yanı
               Bir  gün  Türkçe  öğretmenimiz  Mustafa  sanırım Boğaz turu oldu. İzlediğimiz televizyon-
        Şarklı  sınıfa  gelerek  “Çok  Okuyan  Çok  Gezer”  ların spikerlerinin tura katılanlarla röportaj yap-
        adlı kitap okuma yarışması düzenleneceğini ve  ması belki elimize geçmez bir fırsattı.
        dereceye girenlerin de İstanbul’a geziye gidece-
        ğini söyledi. Ben zaten kitap düşkünü, okumayı               Gezinin bana kattığı bir başka durum da
        seven  biriyim.  İstanbul’a  gitmesem  de  kitapları  yeni arkadaşlıklar kurmak oldu. Malum uzunca
        okuyayım diye düşündüm. İlerleyen zamanda bu  bir otobüs yolculuğu sizi iletişime zorluyor. Böyle
        geziye katılmam gerektiğini düşünerek geçirdim.  akran  gruplarıyla  olunca  uzun  yolculukların  da
        “İstanbul seni görmeli ve gezmeliyim.”                eğlenceli bir yanı oluyor.

İnsan isteyince hayaller bir bir gerçekle-            Bu  geziye  katılmama  vesile  olan  İl  Milli
        şir. İstanbul sen ne kadar kalabalık şehirsin öyle!  Eğitim Müdürümüz Ramazan Aşcı başta olmak
        Rehber  öğretmenimiz  anlatırken  ağzımız  açık  üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.
        dinliyoruz hikayeni. Tabi gözlerimiz de açık. Bo-     İyi ki kitaplar var, iyi ki okuyorum, iyi ki İstanbul
        ğaz turu, Dolmabahçe Sarayı, 15 Temmuz Şe-            var.