Page 39 - CALIKUSUMART2022
P. 39
Tut Abuzer Yıldırım Anadolu İmam Hatip
Lisesi öğrencilerimizin Satranç becerile-
rini öne çıkarmak adına okulun belirli
köşelerine satranç masaları yerleştirildi.
Satranç oyunu esnasInda, çalIşan hafIza, akIcI zekâ,
dİkkat, yoğunlaşma, uzamsal konumlandIrma, üst bılışsel
becerıler gıbı bırtakim bılışsel becerıler ıle bıreyın bu sü-
reçlerı etkın olarak kullanabılme yeterlılıklerı gelışıyor.
KORİDORLARIMIZA SATRANÇ MASALARI oluyor. Satranç oyunu esnasında, çalışan hafıza, akıcı
YERLEŞTİRİLDİ. zekâ, dikkat, yoğunlaşma, uzamsal konumlandırma,
Satranç, hiç şüphesiz ki insanlığın icat ettiği en başa- üst bilişsel beceriler gibi birtakım bilişsel beceriler ile
rılı zekâ ve strateji oyunlarından birisidir. Bu stra- bireyin bu süreçleri etkin olarak kullanabilme yeterli-
teji temelli oyunu iyi oynamanın yolu da hiç şüphe- likleri gelişiyor. Tut ilçemiz Abuzer Yıldırım Anado-
siz ki zihinsel olarak aktif bir birey olmaktan geçiyor. lu İmam Hatip Lisesi öğrencilerimizin bu becerilerini
Zihinsel olarak aktif bir bireyin, yeteneklerinin bu öne çıkarmak adına okulun belirli köşelerine satranç
bağlamda gelişimi için uygun bir ortam yaratılmış masaları yerleştirildi.
ADIYAMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 39