‘’Adıyaman Milli Eğitim Müdürlüğü İhmal ve istismar konusunda Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü ile birlikte bir çalışması yapılması veya süreç başlatılması,
Adıyaman il merkezinde herhangi bir nedenle rehber öğretmeni olmayan okullara öncelikle rehber öğretmen sayısının fazla olduğu okullarımızdan alınmak üzere rehber öğretmen görevlendirmelerinin yapılması,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma servislerinin okul idareleri tarafından desteklenerek daha aktif hale getirilmesi, veli görüşme ve eğitimlerinin ciddiyetle ele alınmasının sağlanması
Örgün eğitim kurumlarımızda öğrencilerimizin üst düzeyde eğitim almalarını ve öğretmenin sınıf yönetimini sağlaması için öğrencilerin iletişim araçlarıyla ( Telefon ) sınıfa girmelerine engel olmak için okul idarelerinin gerekli tedbirleri alması,
İlçelerimizin rehber öğretmen ihtiyaç durumunu tespit ederek gerekli görevlendirmeleri yapmaları,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma servislerinin okul idareleri tarafından desteklenerek daha aktif hale getirilmesi, EDEP Projesinin ve çerçeve planına eklenen çalışmaların yapılmasının ciddiyetle ele alınması ve yürütülmesi.
Okul servis araçlarının sürekli kontrol edilmesi, servis şoförlerine çocuklarla iletişim, çocuklara yaklaşım tarzları, bağımlılık yapıcı madde kullanımı konulu eğitim ve seminer planlamalarının yapılarak sonucunun il milli eğitim müdürlüğüne gönderilmesi.
Özel Eğitim gereksinimi duyan öğrenciler için alınması gereken tedbirlerin zamanında alınması, veli ve çocuklara mağduriyet yaşatılmaması için gerekli tedbirlerin alınması.
Rehberlik servislerinin orgm.meb.gov.tr adresindeki güncel formları kullanması.’’