2022-2023 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ADIYAMAN İLİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ İL YÜRÜTME KOMİSYONU SENE SONU TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
23.06.2023 tarihinde merkez TPAO ortaokulunda gerçekleştirilen Özel Eğitim ve Rehberlikten sorumlu Şube Müdürümüz Hamza ÇELENK başkanlığında, alanında uzman birçok ismin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, özellikle deprem sürecinde gerek yerel gerek de gönüllü bir şekilde diğer illerden gelen personelin yaptığı çalışmalar değerlendirildikten sonra deprem sonrası yaşanan problemlere değinildi. Çözüm seçenekleri üzerinde fikir alışverişlerinde bulunuldu.
Şube müdürü ÇELENK ve ilgili uzmanlar deprem sonrası özellikle intihar riskinin artabileceği konusunda dikkatli olunması gerektiğinin altını çizdi. Çelenk ayrıca tüm rehber öğretmenlerin deprem sonrası psikososyal çalışmalarda aktif olabilmeleri adına gerek bakanlık düzeyinde gerek yerel düzeyde eğitimlere tabi tutulmalarının önemine vurgu yaptı.
İlimiz okullarının yaptığı RİBA anket sonuçlarına dair fikir alış-verişi yapılarak okullardan gelen RİBA sonuçları doğrultusunda yerel hedef olarak "Motivasyon" başlığı belirlendi. Bakanlığın genel hedef olarak belirlemiş olduğu "Psikolojik Sağlamlık" ve yerel hedef olarak belirlenen "Motivasyon" başlıklarının okul çerçeve programlarında düzenli bir şekilde işlenmesi gerektiği belirtildi.
Şube Müdürü ÇELENK, deprem felaketinin hemen akabinde özelikle diğer illerden gelen gönüllü personele ve kendileri depremzede olmalarına rağmen o süreçte yanımızda olup çalışmalara katılan yerel personele teşekkür edip bu tür özverili çalışmaların çok kıymetli olduğunun bilinmesini istediğini belirtti.
Toplantıya İlişkin İlimizde İcra Edilecek Bir Takım Kararlar Alındı;
1-) Okullarımızda rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri kapsamında yapılan tüm çalışmaların "e-rehberlik" modülüne özenle işlenmesi
2-)Özellikle deprem sonrası olası travmalara karşı psikososyal çalışmalara eğitim öğretim yılı boyunca ağırlık verilmesi gerektiği ve bu konuda gerekirse diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılması gerekliliği
3-) Deprem sonrası ilimizde yapılacak çalışmaların önemi noktasında özellikle sınıf rehber öğretmenlerinin farkındalık düzeylerinin yükseltilmesi gerekliliği
4-) PDR öğretmenlerine yönelik sosyal vakıalara ilişkin çeşitli kurumlarla işbirliği yapılarak seminerler verilmesi
5-) RİBA sonuçları doğrultusunda yerel hedefimizi belirlemede bir sonraki komisyon toplantımıza ihtiyacımızla ilgili başlıklarla gelinmesi(Yerel Hedef: Motivasyon)
6-) Deprem sonrasında bakanlık tarafından tercih döneminde depremzedelere tanınan "depremzede kontenjanlarının" önemine vurgu yapılıp bu konuda PDR öğretmenlerinin veli ve öğrenciyi yeterli bir şekilde aydınlatmaları gerektiği
7-PDR öğretmenlerinin tercih danışmanlığı hizmetinde kesinlikle sisteme(e-okul) girmemesi gerekliliği, sisteme girilmesi işinin okul idaresi uhdesinde olmasının zorunluluğu
7-) PDR öğretmenlerinin tercih danışmanlığı sonrası öğrencinin TC kimlik numaralarının e-rehberlik tercih danışmalığı kısmına girmesi gerekliliği
8-) Akademik yönü zayıf olan öğrencilerin tercih danışmanlığı sürecinde değerlendirilip öğrenci ve velilere mesleki eğitim merkezlerinin tanıtılmasının faydalılığı
9-) Bağımlılıklar konusunda öğrenci, öğretmen ve velilere farkındalık kazandırma eğitimlerine ağırlık verilmesi
10-) Rehberlik servisleri tarafından yapılan çalışmaların dosyalarının eksiksiz ve istatistiki verilerin tam tutulması,
11-) Rehberlik ve Psikolojik Danışma servislerinin okul idareleri tarafından desteklenerek daha aktif hale getirilmesi kararları il yürütme komisyonu tarafından alınmıştır.
Toplantı dilek ve temennilerle sonlandırıldı.